مضامين مذهبي آميخته با روح و جان مردم

مضامين مذهبي به دليل نزديكي با عقايد مردم با جان آن ها آميخته شده است.

مهري ابوالقاسمي، هنرمند تذهيب‌كار در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران؛ درباره تذهيب با المانهاي مذهبي گفت: با مباني اصلي هنرهاي تجسمي و به ويژه در بخش هنرهاي سنتي استفاده از موضوعات قرآني است.
وي اظهار داشت؛ موضوعات مذهبي در بين مردم بسيار مورد توجه است، در حقيقت مخاطبين هنري علاقه فراواني به مشاهده هنرهاي سنتي با موضوعات مذهبي و قرآني دارند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در هنرهايي چون تذهيب به دليل آنكه هنرمند تمام مكنونات دروني و به عبارتي حس دروني خود را در خلق اثري با مضامين قرآني صرف مي كند، بنابراين بسيار مورد توجه قرار مي گيرد.
اين هنرمند تذهيب كار در ادامه اظهار داشت: مضامين مذهبي به عقايد و اعتقادات مردم بسيار نزديك و اين موضوعات را درك مي كنند، بنابراين ارتباط خوبي با آثاري كه با اين محوريت (موضوعات مذهبي) ارائه مي شود، برقرار مي كنند.

*موضوعات مذهبي قابل درك است

وي در ادامه گفت: موضوعاتي كه در برگيرنده مضامين مذهبي و قرآني است،. براي مخاطبين قابل درك است زيرا مردم با اين موضوعات بيشتر آشنا هستند و با روح آنها عجين شده است.
وي خاطر نشان كرد: با استفاده از مضامين مذهبي در آثار هنري آشنايي بيشتر جوانان با مضامين مذهبي نقش تعيين كننده اي دارد./ص

برچسب ها: مذهبی ، تذهیب ، هنر ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.