افشاي جزئيات تازه‌اي از به آب انداختن جسد بن لادن

پس از گذشت چندی از مرگ بن لادن معلوم شده که تنها ارتش و سرویس های اطلاعاتی آمریکا در این حمله و اتفاقات بعدی آن، دخالت نداشته اند. بلکه شرکت پست فدرال آمریکا به نام فدکس هم مسئولیت حمل جسد به کشتی جنگی جهت به آب انداختن را به عهده گرفته بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اينديپندنت، جسد بن لادن توسط کشتی جنگ یو اس اس کارل وینسون به آب انداخته شده بود . اکنون پس از گذشت چند ماه ، مطالب مندرج در پست های الکترونیک داخلی ارتش آمریکا اطلاعات تازه ای از مرگ و به آب انداختن جسد اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده را فاش کرد.
در اطلاعاتی که جدیداً فاش شده است مشخص شده است که جسد بن لادن توسط شرکت پست فِدِکس حمل و به کشتی منتقل شده است و ملوانان و دیگر کارکنان کشتی هم بوئی از ماجرا جسد بن لادن نبرده اند .
این جزئیات که براساس قانون آزادی اطلاعات منتشر شده است ، اولین اطلاعات فاش شده در مورد مرگ رهبر گروه القاعده است.
این ای میل ها توسط پنتاگون منتشر شده است.
اولین ای میل که با رده سری منتشر شده است ، تشریح کرده است که چگونه بدن اسامه بن لادن شسته شده است و در یک پارچه سفید بلند و یک تکه پوشیده شده و دری یک سبد بزرگ جاسازی شده است .
براساس گزارش افسر روابط عمومی کشتی کارل وینسون ، تنها تعدادی از کارکنان ارشد کشتی از جریان جسد بن لادن آگاه بودند.
در ایمیلی که تاریخ 2 می دارد ، آدمیرال چارلز گائتو می گوید که همه مراسم و سنت های اسلامی تدفین برگزار شده است .
او می گوید : بدن با آب شسته شده (غسل) و در یک پارچه سفید (کفن) پوشانده شد. یکی از افسران نظامی متن مذهبی را آماده کرد که توسط یک عرب به زبان عربی ترجمه و خوانده شد .  
وقتی مراسم تمام شد بدن دریک سبد بزرگ گذاشته شد و به آب انداخته شد .
درقسمت دیگری از ایمیل افسر فرمانده کشتی و دیگر افسر با کد صحبت می کنند و بحث می کنند که آیا بالگرد حامل جسد روی کشتی وینسون بنشیند یا نه ؟
افسر از آدمیرال ساموئل پرز می پرسد که بسته برای ماست و آدمیرال جواب می دهد که فدکس بسته ای برای ما فرستاده است .
ایمیلی که شامل بحث های آدمیرال گائتو است، میزان سری بودن ماموریت را گوشزد می کند . او می گوید : کم بودن مستندات و شواهد مربوط به کشتی وینسون ، منعکس کننده میزان محرمانه بودن موضوع در اجرای این مرحله از عملیات است .
با اینکه قضیه بین لادن در تاریخ آمریکا ، قضیه ای مشخص و کاملاً آشکار است ، اما هنوز درمورد کشته شدن بن لادن اسرار زیادی وجود دارد .
طبق درخواست جداگانه ای که آسوشیتدپرس از وزارت دفاع آمریکا درمورد انتشار جزئیات بیشتری درمورد مرگ بن لادن در ماه مارس منتشر شد ، پنتاگون اعلام کرد که امکان انتشار هیچگونه تصویر و یا فیلم از محل مرگ بن لادن و یا محل به آب انداختن جسد وی وجود ندارد . آنها همچنین گفتند که هیچ گونه تصویری از جسد بن لادن در کشتی وینسون ندارند .
مقامات پنتاگون گفته بودند که هیچ مدرک و یا گواهی فوت هم ندارند و همچنین نه گزارش مرگ و نه نتیجه شناسایی DNA هم وجود ندارد. پنتاگون هیچ اطلاعاتی در مورد چگونگی نقشه دولت برای مخفی کردن جسد بن لادن در صورت کشته شدن هم نمی دهد.
پنتاگون در ضمن از هرگونه اظهار نظر در مورد وجود و یا عدم وجود بالگرد حمل جسد بن لادن خودداری کرده است و حتی از تجهیزات به کار رفته درعملیات ترور بن لادن هم سخنی به میان نمی آورد. 
برچسب ها: بن لادن ، جسد ، آب ، شسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار