مشهد/

لزوم برنامه ریزی در صنعت گردشگری به عنوان عاملی برای رشد اقتصادی

مدیر توسعه گردشگری وابسته به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی دقیق و همه جانبه در صنعت گردشگری به عنوان عاملی برای رشد اقتصادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محسن لشگری گفت: توسعه صنعت گردشگری برای تولید ثروت در راستای اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی منظم و مدون است.

وی با اشاره به حضور موسسه توسعه گردشگری در دهمین نمایشگاه بین المللی جهانگردی و صنایع دستی، از رسانه ها به دلیل پرداختن به امر اطلاع رسانی در زمینه صنعت گردشگری و لزوم توجه ویژه به آن قدردانی کرد.

مدیر توسعه گردشگری وابسته به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی اظهار داشت: در این نمایشگاه تمام متولیان گردشگری از جمله آژانس های مسافرتی، هتل داران، صاحبان رستوران های سنتی، آموزشگاه های خدمات جهانگردی، متولیان صنایع دستی بخش خصوصی و دولتی و همچنین 12 کشور از جمله مالزی، تایلند، قبرس، ترکیه و برزیل حضور داشتند که ظرفیت بسیار مناسبی در این زمینه بود.

لشگری با بیان اینکه سند راهبردی توسعه گردشگری و صنایع دستی در حال تدوین است، ابراز امیدواری کرد با اجرای این سند شرایط گسترش و توجه ویژه مردم و مسوولان به آنها، فراهم شود.

وی تصریح کرد: موسسه توسعه گردشگری همگام با سیاست های دولت به برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف نظام و رشد صنعت گردشگری توجه ویژه دارد.

مدیر توسعه گردشگری آینده ای روشن را برای این صنعت در کشور پیش بینی کرد و گفت: متولیان این صنعت باید علاوه بر حضور در نمایشگاه های بین المللی، به دنبال خلق فرصت ها از طریق نوآوری در کاربرد گردشگری و صنایع دستی در زندگی پیشرفته امروز باشند.

لشگری با تاکید بر اینکه فعالان این صنعت باید تجارب و فرصت های جدید را به اشتراک بگذارند، بیان کرد: این امر دستاوردهای نوینی برای صنعت گردشگری و صنایع دستی به همراه دارد و ایران را در زمره یکی از پایگاه های مهم این حوزه در جهان قرار می دهد. /س

برچسب ها: برنامه ، دقیق ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.