رودهن/

در جریان جنگ هماهنگی زیادی بین بنی صدر و دشمنان بود

فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: در جریان جنگ هماهنگی زیادی بین بنی صدر و دشمنان بود.

ابوالفضل حسن ‏بیگی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بنی‏ صدر با علم بر وجود درگیری شدید در آبادان و خرمشهر از سویی و آمادگی دو تیپ زرهی ارتش بعث برای هجمه دوباره به اهواز از طرفی دیگر، به طور مرتب فرمان عقب ‏نشینی صادر می ‏کرد.

وی ادامه داد: در این بین، بنی‏ صدر به دزفول سفر کرد؛ او اخلاقی به واقع منحصر به فرد در میان سایر مسئولان نظامی و سیاسی کشورهای در حال جنگ تاریخ داشت.

حسن‏ بیگی اضافه کرد: در حالی که تاریخ از هیتلر، زمام ‏دار آلمان در جنگ جهانی دوم به عنوان فرماندهی که همیشه خواب به چشمانش حرام بود و ثانیه به ثانیه او را برای دریافت آخرین اخبار از خواب بیدار می ‏کردند مشهور بود، بنی ‏صدر در آن روز های اوج جنگ باید خواب، خوراک و تفریحش به راه می ‏بود.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: بر اساس روایات منقول از اطرافیان بنی‏ صدر، کسی اجازه بیدار کردن او را از خواب نداشت تا اخبار و تحولات تازه جنگ را اطلاع دهد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این میان، وجود هماهنگی کامل بین صدام، بنی ‏صدر و رجوی برای ایجاد کشتاری بزرگ در سوسنگرد بود.

حسن ‏بیگی با بیان اینکه هنوز برخی قبول نمی‏ کنند که بنی‏ صدر خائن بود، افزود: بحث درباره بنی‏ صدر در بسیاری محافل و مجالس با ملاحظاتی بیان می‏ شود، ولی همه به خوبی می‏ دانند که جبهه جای ملاحظه نبود.

مشاور وزیر نفت اضافه کرد: روزی به خدمت مرحوم حاج سید ‏احمد خمینی، فرزند گرامی امام راحل (ره) رسیدم و بعد از شمارش 12 مورد از خیانت‏ های بنی صدر در پایان عرض کردم که «اجازه می‏ دهید بنی صدر را بکشیم».

وی با بیان خاطره ‏ای در این باب تصریح کرد: آن روز فرزند امام به سرعت به من پرخاش کرد و گفت که «مبادا چنین کنید؛ همان‏ گونه که شما بنی‏ صدر را شناختید، مردم ایران نیز باید او را بشناسند».

حسن ‏بیگی اضافه کرد: این روزها برخی هستند که هنوز نمی‏ خواهند باور کنند بنی‏ صدر خائن بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.