حجت‌الاسلام والمسلمين نوروزي:

سخاوت از صفات برجسته امام حسين(ع) است

سخنران حرم مطهر رضوي گفت: حسين بن علي(ع) از بخشده‌ترين مردم عصر خويش بود و هيچكس غيراز معصومين(ع) با او قابل مقايسه نيست.

به گزارش خبرنگار ویژه‌نامه محّرم باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين نوروزي در مراسم عزاداري امام حسین(ع) در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي با اشاره به صفات عاليه و شخصيت برجسته سومین پیشوای شیعه، گفت: از ويژگي‌هاي بخشندگي آن حضرت، حفظ شخصيت افراد، حيا در وقت كمك‌رسانيِ آشكار و ياري‌رساني پنهاني است.

وي در ادامه افزود: زندگي امام حسين(ع) مانند جد، پدر، مادر و برادرش، مملو از جلوه‌هاي كمالات معنوي و فضايل اخلاقي انسان‌ساز است كه در قالب ارتباط با خدا، معاشرت با مردم و برخورد با دشمنان و اهل منكر ظهور كرده است.

سخنران مجالس اهل بيت(ع) در حرم مطهر رضوي بيان كرد: روزي كه بني‌اسد امام حسين(ع) را دفن مي‌كرد در پشت آن حضرت كوبيدگي مشاهده كرد كه از امام سجاد(ع) پرسيدند: اين كوبيدگي از چيست؟ حضرت فرمودند: اين‌ها از اثر آن بارهايي است كه شب‌ها به دوش مي‌گرفت و براي يتيمان و بيوه زنان مي‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزي در مورد شخصيت حربن يزيد رياحي اظهار داشت: حرگرچه فردي بود كه باعث شد امام حسين(ع) در كربلا گرفتارشود اما اين انسان يك مردانگي‌هايي داشت كه در واقعه كربلا مي‌گويد اي كاش من هزاران جان داشتم و تقديم خاندان پاك پيامبر(ص) مي‌كردم و در ظهر عاشورا به امام حسين(ع) اقتدا كرد و نماز جماعت را با امام حسين(ع) خواند.

گفتنی است؛ مراسم دهه اول محرم با حضور عاشقان و پيروان ولايت در در حرم مطهر واقع در رواق امام خميني(ره) با شور خاصي در حال برگزاري است و در آن حاضران ضمن استماع مصائب اهل بيت(ع) در طول تاريخ در سوگ سيد الشهدا(ع) به عزاداري و سوگواري پرداختند.

انتهای پیام/پ3
برچسب ها: حرم ، امام ، رضا ، حسین ، بخشنده ، صفات ، برجسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار