استفاده از يك روش جديد غيرتهاجمي و ارزان به تشخيص بيماري پاركينسون كمك مي‌كند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان دانشگاه فلوريدا با انجام تحقيقات خود نشان داده‌اند كه استفاده از يك روش غيرتهاجمي و ارزان كه در تست اوليه روي بيش از 90 درصد مواقع مؤثر بوده است به تشخيص بيماري پاركينسون كمك مي‌كند.
 
براساس اين گزارش محققان بيان كرده‌اند كه روش جديد شامل نظارت بر الگوهاي گفتاري بيمار است كه به طور خاص حركت الگوهاي زبان و فك را بررسي مي‌كند و علاوه بر اين كه به صورت بالقوه پتانسيل رديابي پيشرفت اين بيماري را دارد، اثربخشي درمان اين اختلال را نيز ارزيابي مي‌كند.
 
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: با توجه به اين كه محدوديت رايج موجود در بيماري پاركينسون آهسته شدن حركات و كاهش دامنه آنهاست طبق اين گزارش، اين اتفاق در بيان هم به وجود آمده و زبان با عدم سرعت كافي آنطور كه بايد حركت نكرده و تغييرات نامحسوسي در الگوهاي بياني ايجاد مي‌شود كه تشخيص از طريق اين روش با حساسيت بالا به بيان تنها با 2 ثانيه صحبت كردن ميسر مي‌شود.
 
نتايج ديگر اين مطالعه افزود در حالي كه هيچ درمان و همچنين روش امتحان شده و قابل اعتمادي براي تشخيص اين بيماري وجود ندارد و تشخيص فقط مبتني بر معاينات فيزيكي شامل لرزش و از بين رفتن مهارت‌هاي حركتي و سفت شدن عضلات است بنابراين تشخيص زودرس آن با به كارگيري از اين روش غيرتهاجمي براي درمان‌هايي جهت كنترل علائم اين بيماري در مراحل اوليه بسيار مهم است.
 
به گفته محققان بيماري پاركينسون يك اختلال عصبي است كه هنگامي رخ مي‌دهد كه سلول‌هاي عصبي در مغز توليد يك ماده شيميايي به نام دوپامين را كه به كنترل حركت ماهيچه‌ها كمك مي‌كند را متوقف مي‌كنند و اين پديده منجر به از دست رفتن عملكرد عضلات مي‌شود. /ع2
برچسب ها: بیمار ، پارکینسون ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار