نکات ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با مونواکسید کربن و آتش سوزی در تکایا

رییس اورژانس کشور، مجموعه نکات ایمنی را جهت جلوگیری از مسمومیت با مونواکسید کربن و آتش سوزی در تکایا تشریح کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر غلامرضا معصومی اظهار داشت: مکش نامناسب يا عدم مکش لوله‌هاي بخاري گازي يا نفتي، سوختن ناقص نفت بخاري، بد كار كردن شومينه گازي يا سوختن ناقص شومينه‌هايي که سوخت آنها چوب است و سوختن ناقص زغال (در منقل‌هايي که براي کرسي استفاده مي‌شود) از دلایل  عمده مسمومیت با گاز مونواکسید کربن دراین ایام گزارش شده است.

وی با بیان این که پيشگيري از مسموميت با گاز مونواكسيد كربن امري ضروري است، گفت: در اين راستا استفاده از از وسايل گرمايشي استاندارد ، اطمينان از مکش کامل و مناسب لوله‌هاي بخاري‌ها، بازبيني صحت كار وسايل گرمايشي و باز بودن مسير دودكش توصيه مي شود.

دکتر معصومی به نشانه‌هاي  مسمومیت با گاز مونواکسید کربن اشاره کرد و افزود: سردرد، سرگيجه، استفراغ، كاهش سطح هوشياري و نهايتا اغما و مرگ از نشانه های مسمومیت با این گاز است.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اورژانس کشور توصیه کرد:  در صورت مشاهده مواردي دال بر گاز گرفتگي، اولين و مهم‌ترين اقدام براي نجات فرد مسموم، رساندن اکسيژن (هواي تازه) به وی است. به همين دليل به محض مشاهده فردي که دچار گازگرفتگي شده، بايد پنجره‌ها را باز کنيد تا هواي تازه سريعا وارد اتاق شود. منبع نشت گاز را شناسايي و  قطع کنيد و سريعا با اورژانس115  تماس بگيريد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار