مازندران /

ثبت‌نام 300 متخصص و فوق‌تخصص در طرح پزشک خانواده مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ثبت‌نام 300 متخصص و فوق‌تخصص در طرح پزشک خانواده مازندران خبر داد.

میرزایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده شهری از اول آبان امسال در مازندران آغاز شده، گفت : اغلب پزشکان در سطح یک در حال فعالیت هستند و پزشکان عمومی در حال تکمیل اطلاعات بیماران است و ویزیت پایه نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 960 هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران پزشک خانواده را انتخاب کردند، افزود: 500 پزشک عمومی نیز در طرح پزشک خانواده ثبت‌نام کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر با 100 پزشک عمومی قرارداد منعقد کرده و قرارداد بقیه پزشکان در روزهای آینده بسته می‌شود، تصریح کرد : بعد از مرحله سطح یک خدمات سطح دو در بخش تخصصی و سطح 3 در بخش فوق تخصصی را داریم.

میرزایی با بیان اینکه ویزیت سطح یک پزشک عمومی و داروها رایگان است، گفت: در این سطح بیمار تنها باید حق فنی دارو را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح با 250 داروخانه در استان قرارداد منعقد شد، افزود : در صورتی که بیمار در بیمارستان دولتی بستری و جراحی شود تنها پنج درصد هزینه را پرداخت می‌کند و در بیمارستان خصوصی نیز 30 درصد هزینه توسط بیمار پرداخت می‌شود./س


برچسب ها: متخصص ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.