کرمان/

آغاز توزیع 4700 تن بذر گندم گواهی در جنوب کرمان

رئیس بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج گفت: توزیع بیش از 4 هزار و 700 تن بذر گندم گواهی برای کشت در جنوب کرمان آغاز شد.

علی خوشنام درمصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  کرمان بابیان این مطلب افزود: دستیابی کشاورزان به بذر و نهال سالم و با کیفیت مطابق استانداردهای بین‌المللی بذر هدف اصلی مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال در کشور است.

وی گفت: در سال‌های اخیر اقدامات مهمی از طرف این مؤسسه در این زمینه صورت گرفته که ماحصل آن افزایش عملکرد محصولات در واحد سطح و کاهش شیوع آفات و بیماری‌ها در کشور است.

خوشنام یاداورشد: در جنوب کرمان از سال 88 ضمن برنامه‌ریزی برای خودکفایی در تولید بذر گندم در منطقه، توانسته‌ایم در سال‌های 90 به این هدف مهم رسیده و همچنین کیفیت بذر تولیدی را مطابق استانداردهای جهانی افزایش دهیم به طوری که سال گذشته رضایت 100 درصد کشاورزان از بذر تولید منطقه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز بیش از 4 هزار و 700 تن بذر گندم بوجاری و ضدعفونی شده مطابق با استانداردهای جهانی آماده تحویل به کشاورزان جنوب کرمان است، خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو بذر گواهی شده و دارای تأیید مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال از قرار هر کیلو 7 هزار ریال است.

رئیس بخش تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال مرکز تحقیقات کشاورزی جیرفت و کهنوج اظهار داشت:بر اساس اعلام معاون وزیر کشاورزان در هنگام خرید فقط مبلغ 5 هزار و 650 ریال برای هر کیلو بذر گواهی شده پرداخت و مابقی آن از محل یارانه‌های دولت برای حمایت از بخش کشاورزی پرداخت می‌شود./ب



برچسب ها: گندم ، توزیع ، جنوب کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.