فارس/

چرا دعای‌مان مستجاب نمی‌شود؟

بعضی از گناهان باعث می‌شود که دعاها مستجاب نشود و مثل یک توده ما را در خودشان پیچیده کنند و نگذارند صدای ما به بالا برسد، از جمله این گناهان حق‌الناس است که اگر بر گردن ما باشد دعا به اجابت نمی‌رسد و یا اگر پدر و مادر از ما رضایت نداشته باشند دعا مستجاب نمی‌شود چراکه رضایت آن‌ها جهت استجابت دعا خیلی مهم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس  برای اجابت دعا باید ادب دعا را رعایت کنیم، در متون دینی تأکید شده که با وضو، رو به قبله و در زمان و مکان خاصی که انرژی مثبت به ما می‌دهد دعا کنیم؛ به عنوان مثال در وقت سحر، هنگام اذان، زیر باران، مکان‌های زیارتی که روح عبادت در آن‌ها جریان دارد دعا مستجاب می‌شود.

  برای استجابت دعا سلسله زنجیرهایی به هم وصلند که هرکدام به نوبه‌ خود یک حلقه‌اند که ما را به اجابت نزدیک کند، اما در روایات داریم که اگر تمامی این شرایط را رعایت کردیم اما دعای ما اجابت نشد، دلیلش حکمت است. به دلیل رحمانیتی که در ذات خداوند است شاید این دعا به صلاح بنده نبوده و یا شاید خداوند بخواهد از آن بهتر را نصیب بنده‌اش کند،  تأکید شده که در اول و آخر دعا زیاد صلوات بفرستید با ذکر «و عجل فرجهم» زیرا بزرگ‌ترین دعا، دعا برای فرج است ما با صلوات دعاهایمان را زینت می‌دهیم./ب

برچسب ها: دعا ، مستجاب ، نمی شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.