بجنورد/ معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد برگزار می کند؛

برپایی نمایشگاه عکس کودک در قاب عاشورا

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد ازبرگزاری یک دوره مسابقه عکس با موضوع نمایش کودک در عاشورا و عزاداری خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، محمد موفق گفت: متقاضیان و هنرمندان می توانند با ارسال آثار خود تا 29 آذرماه به دفتر معاونت فرهنگی واقع در خیابان امیریه ، خانه فرهنگ در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: در نظر داریم از بهترین تصاویر جمع آوری شده در قالب نمایشگاه برای تماشای عموم استفاده کرده و برخی از این تصاویر را در کتابچه ای با عنوان قاب دل به چاپ برسانیم .

وی خاطر نشان کرد: همواره فرهنگ عاشورا در آیین های مذهبی از اهمیت ویژه ای نزد مردم برخوردار است و نمایش تصاویر عزاداری ها به نوعی هویت و فرهنگ بومی منطقه را برای سایر شهرهای کشور مطرح می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری همچنین از سیاه پوش کردن معابر با نصب کتیبه و بنر خبرداد و گفت: این اقدام مشترک ستاد زیباسازی ، معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری است .

این مسئول ابراز داشت : برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی با حضور مداحان استان و به دعوت از اساتید برجسته کشوری برگزار شد که در این کارگاه، محتوی شعرو مرثیه و سبک آهنگین نواها در عاشورا آموزش داده شد.

موفق در توضیح بیشتر افزود : با تشکیل ستادی متشکل از کانون مداحان ، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ، شورای هیات های مذهبی ، سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به بررسی و شناخت مداحان هیاتهای مذهبی اقدام و با معرفی 15 نفر از این مداحان طی برگزاری مراسمی تقدیر می شوند. .

وی با بیان اینکه در دهه دوم محرم نیز همایش تجلیل از خادمین هیاتهای مذهبی را برگزار خواهیم کرد، گفت : در دهه سوم محرم نیز برگزاری همایش تجلیل از نوغلامان با هدف شناسایی مداحان نوجوان در برنامه های این ماه است .

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد هدف از اجرای برنامه های مذهبی در این ماه را آشنایی بیشتر شهروندان با مفاهیم و فرهنگ عاشورا دانست وگفت: ترویج و تعمیم این فرهنگ به نسل جواننیز یکی از هدفهای مهم اجرای این برنامه ها است ./ع

برچسب ها: برپایی ، عکس ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.