شهرکرد /

سالانه ۲۵۰ هزار نفر در جهان، در اثر اشتباهات پزشكي جان خود را از دست مي دهند

با توجه به اینکه سالانه، ۲۵۰ هزار نفر از مردم جهان به دليل اشتباهات پزشكي، جان خود را از دست مي دهند، مديريت و كاهش خطاهاي پزشكي، امري ضروري است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: حاكميت باليني، برنامه جامعی است كه ارتقاء كيفيت در ارائه خدمات در مراكز بهداشتي و درماني را ممكن مي سازد.

محمود اخلاقی، با بيان اينكه، ارائه خدمات جامع و مطلوب، تنها مختص بيمارستان ها نيست افزود: اما به دليل وظيفه خطير مراكز بهداشتي، درماني در حوزه سلامت، ارائه خدمات در اين مراكز با حساسيت بيشتري دنبال مي شود.

وی گفت: به دنبال مشكلات عديده مراكز درماني، با اجراي حاكميت باليني چارچوب نسبتا مناسبي در زمينه آموزش، پژوهش و خدمات بهداشتي و درماني ايجاد خواهد شد.

وي تصریح کرد: حاكميت باليني، در دهه هاي اخير در كشورهاي پيشرفته نتايج قابل قبولي در پي داشته است و توانسته است سطح رضايتمندي مراجعين و پرسنل را تا حد چشمگيري ارتقاء ببخشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، مشاركت پرسنل و حتي بيماران را از اصول اوليه حاكميت باليني برشمرد.

اخلاقي،  كسب اطلاعات جامع در كوتاه ترين زمان ، آموزش و مديريت پرسنل را از ديگر اصول حاكميت باليني عنوان كرد.

وي يادآور شد، سال گذشته بيمارستان تأمين اجتماعي امام علي(ع) فرخشهر و بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد، به عنوان منتخبين جشنواره كشوري حاكميت باليني معرفي شدند.

اخلاقي گفت: در حال حاضر حاكميت باليني در كليه بيمارستان هاي استان نهادينه شده است و شاهد عملكرد خوب همه پرسنل در اجراي حاكميت باليني هستيم.

وی، با بيان اينكه، نقش پژوهش در حاكميت باليني كم رنگ احساس مي شود از حمايت همه جانبه دانشگاه از مقالات و طرح هاي پژوهشي خبر داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، با اشاره به برخي از مشكلات حوزه سلامت، به ويژه كمبود امكانات و فضاي فيزيكي افزود: با وجود اين مشكلات همچنان مي توان خدمات مطلوبي ارائه نمود.

بر اساس اين گزارش، حاكميت باليني قالبي است كه در آن با تكيه بر آخرين يافته هاي علمي، تجارب و پژوهش ها ارائه خدمات بهتر در حوزه سلامت سازمان دهي مي شود. /س       

برچسب ها: اشتباهات ، پزشکی ، مدیریت ، کاهش ، خطا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.