گنبد آهنين در هم شکست

در حالیکه مقامات رژیم صهیونیستی به سامانه گنبد آهنین افتخار می کنند، اما بیشتر موشکهای گروه های مقاومت فلسطین توانستند اهداف این رژیم را مورد حمله قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، مقامات صهيونيست در حمله کنونی به نوار غزه از شیوه جدیدی استفاده نکرده اند، بلکه آنان از بالگرد و تانکهای خود استفاده کرده اند و نیروهای ذخیره خود را فراخواندند، اما گروه های مقاوم برای اولین بار از موشکهای فجر 5 استفاده کردند و اسرائیل را به ترس انداخته اند.
در حالیکه مردم غزه به حملات این رژیم عادت کرده اند، اما حملات موشکهای پیشرفته گردانهای قسام باعث شده است شهرک نشینان اسرائیلی به پناهگاه های زیر زمین پناه ببرند.
این اولین باری است که موشکهای گروه های مقاوم برد بیش از هشتاد کیلومتر داشته باشد و به شهرک هرتزلیا حمله کند.
مطبوعات، کارشناسان و خبرنگاران اسرائیل می گویند حملات کنونی به غزه با جنگ 2008 تفاوت دارد. نیروهای مقاومت فلسطین توانایی نظامی خود را نشان داده اند، زیرا برای اولین بار تل آویو در تیررس موشکهای فجر پنج و گراد صد و هفت قرار بگیرد. همچنین فرودگاه بن گوریون برای اولین بار از ترس حملات گروه های مقاومت پروازهای خود را به حال تعلیق درآورد و حرکت قطارها نیز متوقف شد.
همچنین هیاتهای نمایندگی دیپلماتیک در اسرائیل دفاتر خود را بستند.
البته اتفاقات غافلگیر کننده تا این حد پایان نیافته است، زیرا گردانهای قسام یک ناو جنگی اسرائیلی را و در مقابل سواحل غزه هدف قرار دادند و یک بالگرد اکتشافی را سرنگون کردند. این گردانها همچنین قبلا یک فروند نظامی را هدف خود قرار دادند و به شلیک موشکهای زلزال تهدید کردند.
شهرک نشینان قبلا ندیده بودند نخست وزیر، وزیر امنیت و رئیس ستاد ارتش اسرائیل از ترس اقدامات غافلگیر کننده گروهای مقاومت به پناه گاهای زیر زمینی پناه ببرند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار