همدان/

حضور اداره کل استاندارد همدان در پنجره واحد تجاری گمرک استان

مدیركل استاندارد استان همدان از آمادگی اداره کل استاندارد همدان برای استقرار نماینده در پنجره واحد تجاری در گمرک استان بر اساس دستور محمد علی آزاد، استاندار همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ فرهاد تیموری گفت: براساس مصوبه هيأت دولت و نيز ماده 12 قانون امور گمركي، نمايندگان ادارات مرتبط بايد در گمرك مستقر شوند که اين مصوبه در قالب ايجاد پنجره واحد تجاری مطرح شده است.
تیموري در خصوص ايجاد پنجره واحد تجاری در گمرک همدان افزود: منظور از پنجره واحد، مستقر شدن سازمانهای دخیل در ترخیص کالا از جمله اداره کل استاندارد در گمرک است.
وی افزود: ایجاد پنجره واحد تجاری موجب تسهیل در انجام امور گمرکی و ترخیص کالا شده و تسریع در امور گمرکی از کارکردهای مثبت راه اندازی این  پنجره است.
وی اظهار داشت: راه اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک سبب می شود که فرآیند ترخیص کالا و امور مربوط به صادرات و واردات با سرعت بیشتری صورت پذیرد و در واقع به معنای ارائه خدمات متمرکز توسط سازمانهای مرتبط با تشریفات گمرکی است و تاثير مهمي در توسعه صادرات، تسهیل در واردات قطعات و مواد اولیه واحدهای تولیدی استان و ايجاد رضايتمندي فعالان اقتصادي استان را در پی خواهد داشت./س
برچسب ها: استاندارد ، پنجره ، گمرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.