بجنورد/ انتقاد نماینده بجنورد در مجلس:

وزارت کشور درباره سیل خراسان شمالی اقدام موثری نکرد

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، در این هفته از وزیران کشور، اطلاعات،آموزش و پرورش، اقتصاد و امور دارایی و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی سوالاتی را کمیسیون‌های مختلف مطرح می‌کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ موسی الرضا ثروتی درباره سوال خود از وزیر کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس،گفت: وزارت کشور درباره سیل اخیری که در استان خراسان شمالی رخ داده، اقدام راهگشای مناسبی انجام نداده است.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه سملقان و گرمه در مجلس شورای اسلامی،افزود:در این سیل برخی جاده‌ها بسته شد و مردم آسیب‌های بسیاری دیدند اما وزارت کشور هیچ اقدامی برای رفع این مشکلات انجام نداد.

وی بابیان اینکه سوال دیگر از وزیر کشور درباره قانون تقسیمات کشوری است، تصریح کرد: وزارت کشور تقسیمات کشوری و شهرستان‌ها و بخش‌ها را بر اساس علایق خود را اعلام می‌کند و درباره مناطقی که دوست ندارند اقدامی انجام نمی‌دهند، این اقدام‌ها نشان می‌دهد قانون به طور یکسان انجام نمی‌شود.

ثروتی سوال دیگر از مصطفی محمد نجار را درباره استاندار خراسان شمالی خواند و توضیح داد: استاندار این استان در جلسه شورای اداری با بیان مطالبی به مردم استان اهانت‌هایی کرده که با اعتراض‌هایی از سوی مردم همراه بوده است که با این اظهارنظرها تصمیم بر برکناری استاندار است اما مشکل دیگر این است که در طول ۸ سال گذشته این هفتمین استاندار استان خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه محمود احمدی بیغش استاندار فعلی سابقه کار اجرایی را ندارد، تاکید کرد:وی در اعطای تسهیلات بر اساس نظر شخصی نظر می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره سوال از وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: سوال از حیدر مصلحی درباره عدم پاسخ به استعلام‌های سرمایه‌گذاران است.

وی درباره سوال از وزیر آموزش و پرورش،گفت:مشکلات کمبود نیرو، ضعف مدیریت، اجرای طرح نوین آموزشی بدون امکانات،استفاده از نیروهای مستخدم و راننده برای تدریس،عدم استخدام نیروهای معلول قبول شده در آزمون استخدامی از سوالاتی هستند که درباره عملکرد حمیدرضا حاجی بابایی مطرح است.

نماینده مردم بجنورد،جاجرم،مانه سملقان و گرمه در مجلس درباره سوال از وزیر اقتصاد و امور دارایی،افزود:سید شمس الدین حسینی در دیدار اعضا هیات دولت به مقام معظم رهبری گزارشی ارائه کرده‌اند که بر اساس آن اعتبارات صندوق توسعه ملی به طور متوازن بین استان‌ها تقسیم شده است که این گزارش خلاف حقیقت‌های موجود است چرا که خراسان شمالی از تسهیلات این صندوق یک دلار هم بهره نبرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:از عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره حقوق معوقه بازنشستگان هم سوالاتی دارم./س

برچسب ها: سیل ، اقدام ، موثر نداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.