گزارشي در مورد فعاليت اعضاء كانون مدافعان حقوق آمريكا در ايران!

گروهك مدافعان حقوق بشر ایران در سال۱۳۸۱ به عنوان يك تشكل به اصطلاح حقوقی فعالیت خود را بدون اقدام به اخذ مجوز رسمي در ايران آغاز كرد و فعاليت‌هاي اين تشكل غير قانوني و اعضاء بي ريشه هيات موسس آن پيش از اين كه در داخل كشور به ثبت برسد توسط فدراسيون بين‌المللي جوامع حقوق بشر غربي ثبت مي‌شود!!

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، گروهك مدافعان به اصطلاح حقوق بشر مدت‌هاست در پوشش دفاع از حقوق بشر در ايران فعاليت دارد و اعضاء اين كانون معلوم الحال با لفاظي و انتشار بيانيه هاي مختلف در رسانه ها سعي در رسميت دادن به ديدگاه هاي همسو با غرب دارند، ديدگاه هايي كه تنها در پس شعارهاي فريبنده مانده اند، اما دريغ از يك تاثير مثبت!!!

* كالبد شكافي يك جريان

گروهك مدافعان حقوق بشر ایران در سال۱۳۸۱ به عنوان يك تشكل به اصطلاح حقوقی فعالیت خود را بدون اقدام به اخذ مجوز رسمي در ايران آغاز كرد و فعاليت‌هاي اين تشكل غير قانوني و اعضاء بي ريشه هيات موسس آن پيش از اين كه در داخل كشور به ثبت برسد توسط فدراسيون بين‌المللي جوامع حقوق بشر غربي ثبت مي‌شود!!

نكته مهم و قابل تامل اين كه قطعا اين كانون غير مجاز با حمايت‌هاي مالي وهمراهي جهان غرب و كشورهاي استكباري اداره مي شده چرا كه شيرين عبادي در گفتگو با روزنامه فيگارو اعلام كرده بود كه ما از خارجي‌ها پول مي‌گيريم.

عبادي همچنين در گفتگو با ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) با وجود تلاش براي انكار وابستگي و اينكه گفت «تحت هيچ شرايطي از هيچ دولتي كمكي دريافت نكرده‌ايم» عنوان‌ كرد: كانون مدافعان حقوق بشر، تاكنون برنده جايزه‌هايي از دولت فرانسه شده اين جايزه حدود 15هزار يورو وجه نقد همراه داشته است.

اين اظهارات در حالي است كه طبيعتاً دولت فرانسه و آمريكا و انگليس نمي‌توانند اعطاي پول به گروهك‌ها را تحت عنوان رسمي «پول خيانت و مواجب مزدوري و جاسوسي» اعطا كنند و طبيعتاً پوشش‌هايي نظير حقوق بشر، صلح، نوبل و... را انتخاب مي‌كنند.
 
شیرین عبادی(رئيس)، نرگس محمدي(نايب رئيس و رئيس كميته زنان) ، نسرين ستوده(عضو)، محمد صديق كبودوند(عضو فعال)، محمد شریف کانون(عضو هيات موسس)، ژينوس سبحاني( منشي دفترعبادي) اعضاء اصلي گروهك مدافعان حقوق بشر را تشكيل مي‌دهند که همه از جمله افرادي بوده‌اند كه طي سال‌هاي اخير دفاع از متهمان خاص و امنيتي را به عهده داشته‌اند!

*مروري بر روند فعاليت دلالان حقوق بشر!

شيرين عبادي مدعي دفاع از حقوق بشر

عبادي به عنوان مهمترين عنصر خود فروخته به كشورهاي استكباري تحت عنوان رئيس،  گروهك غير قانوني فعالان حقوق بشر در ايران را پايه ريزي كرد و اين در حالي است كه با مروري بر كارنامه وي با انبوهي از وكالت هاي زندانيان جرايم امنيتي، خيانت عليه ايران، حمايت صريح از فرقه ضاله بهاييت و قبول وكالت عناصر معاندي چون نسرين ستوده، ژينوس سبحاني و ...مواجه مي شويم.

وي با حمايت صريح آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي بارها عليه ايران اقدامات مخربي را دنبال كرده و اين در حالي است كه نه تنها اقدامات وي راه به جايي نبرده بلكه ماهيت استكباري او در پس رنگ و لعاب شعارهاي حقوق بشري بر همه آشكار شده است.

نرگس محمدي و شانتاژهاي خبري

وی نایب رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر و رئیس هیات اجرایی شورای ملی صلح بوده که پس از فرار شیرین عبادی به خارج از کشور، دستورات وی در زمینه ادامه اقدامات گروه در داخل را پیگیری می كرد. نرگس محمدی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط مستقیم با شیرین عبادی دستورات وی در راستای جنگ نرم و عملیات روانی علیه نظام عملیاتی و با انتشار بیانیه و اطلاعیه به مناسبتهای مختلف علیه ارکان مختلف نظام، تنظیم گزارشات فصلی به اصطلاح موارد نقض حقوق بشر در ایران، ملاقات با زندانیان جرايم امنيتي و سپردن پرونده وکالت آنان به وکلای کانون مدافعان، ملاقات آشکار و پنهان با سران جریان فتنه با هدف حمایت از آنان و القای وجود بحران در کشور و مطرح نمودن کانون مدافعان و شورای ملی صلح به عنوان جریانات مطرح در عرصه سیاسی کشور، از اقدامات وی در مقطع حساس پس از انتخابات سال 88 بوده است.
وي با همراهي گروهاي معاند خارج نشين از مدت بازداشت تاكنون در پوشش خبرهاي دروغين عليه نظام نقش ويژه اي ايفا كرده است.

نسرين ستوده، مدعي تعرض

ستوده به عنوان يكي از اعضاء فعال در پوشش كانون حقوق بشر فعاليت خود را همسو با سياست هاي تعيين شده آغاز كرد و از سال 88 وكالت افراد معلوم الحال و معاندي چون حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، محمد صدیق کبودوند، امید معماریان و نیز فعالان جنبش زنان ایران مانند رویا طلوعی، فرناز سیفی، منصوره شجاعی، طلعت تقی‌نیا، پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، خدیجه مقدم، علی اکبر خسرو شاهی، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، ناهید کشاورز، هومن فخار، راحله عسگری زاده، نسیم خسروی، محبوبه حسین زاده، امیر یعقوبعلی، دلارام علی، مارل فرخی، ناهید جعفری و سمیه فرید را بر عهده داشته كه تمامي اين افراد در جريان فتنه 88 نقش عمده اي در اغتشاشات و براندازي نظام داشتند. وي سال ۱۳۸۹ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» در ایران، بازداشت شد و با ارتباط با افرادي چون شيرين عبادي مساله تجاوز و تعرض در زندان هاي امنيتي را كليد زد!

ژينوس سحابي منشي بهايي عبادي

بهائيت ژينوس سحابي منشي دفتر كار شيرين عبادي در حالي رسما اعلام مي‌شود كه چندي پيش به دليل درج خبرهايي مبني بر بهايي بودن دختر شيرين عبادي، وي به شدت اين خبر را تكذيب كرده بود و از هر گونه ارتباط با تشكيلات بهاييت طفره رفت. وي به اتهام "راه اندازي تشكيلات بهاييت" در ايران بازداشت و دفتر كانون به اصطلاح مدافعان حقوق بشر با حكم دادگاه به دليل نداشتن پروانه فعاليت و گسترش اقدامات غيرقانوني پلمپ شد.

ژينوس سحابي در حالي با عبادي همكاري خود را آغاز كرد كه در پس فعاليت هاي به اصطلاح حقوق بشري تفكرات الحادي خود را مبني بر نشر و گسترش فرقه ضاله بهاييت دنبال كند.

محمد شريف وكيل مدعي تجاوز!

شريف به عنوان يكي از اعضاي هيات موسس و فعال گروهك مدافعان حقوق بشر با قرار گرفتن در ليست مهمترين وكلاي زندانيان امنيتي با طرح شعارهاي فريبنده با اين تشكل غير قانوني همراهي مي كرد، قبول وكالت پرونده امنيتي علي اكبر موسوي خوئيني يكي از عناصر ضد نظام و نماينده اصلاح طلب مجلس ششم يكي از مهمترين اقدامات شريف است.

وي با طرح ادعاي تجاوز به موسوي خوئيني در زندان امنيتي ايران سعي در كشيدن نظام به سمت چالش هاي جدي در اين زمينه داشت كه با منتفي شدن اين ادعاي سخيف از سوي موكلش، باز هم مدعيان حقوق بشر غربي راه به جايي نبردند.

شریف علي رغم انتشار اتهامات موسوي خوئيني مبني بر اقدامات براندازانه عليه ايران، باز هم در گفتگو با صداي آمريكا اتهامات منتسب به وي را مرتبط با مصاحبه هاي موسوي خوئيني با شبكه هاي غربي در دوران نمايندگي قلمداد كرد!

محمد صديق كبودوند و عوام‌فریبی

کبودوند هم يكي ديگر از اعضاء فعال گروهك مدافعاان حقوق بشر بوده كه با همكاران خود  با در هم آمیختن مفاهیم و استدلالات حقوق بشری سعی در علمی- قانونی جلوه دادن اقدامات خود داشته‌اند. به عنوان نمونه کبودوند اقدامات تجزیه طلبانه خود را بارها و بارها با عنوان حق تعیین سرنوشت ملیت‌ها (و نه ملت) توجیه كرده است. حال آنکه آشنایان با علم حقوق خوب می‌دانند که حقی با عنوان تعیین سرنوشت ملیت‌ها عنوانی پذیرفته شده نیست و یا حداقل آنکه در ایران قابل اجرا نیست، چرا که اگر بنا باشد هر قومیتی با ادعای حق تعیین سرنوشت ملیت‌ها !! اقدام به فعالیت تجزیه طلبانه نماید از ایران چیزی باقی نمی‌ماند و مشخصاً ایران چیزی نیست جز همین قومیت‌های کرد و لر و عرب و بلوچ و ... که همگی در کنار هم مفهوم ملت را تشکیل می‌دهد. آری! برای ملت ایران حق تعیین سرنوشت محفوظ است که بارها و بارها در انتخابات‌های مختلف این حق اعمال شده است.

* كانون فعالان حقوق بشر ايران و ارائه گزارش هاي متناقض

اعضاء كانون فعالان حقوق بشر ايران از بدو تاسيس تاكنون بارها گزارش هاي متناقض و نادرستي را عليه كشورمان در مجامع بين المللي منتشر كرده و اولين گزارش هاي اين كانون غير رسمي به سال 1387 بر مي گردد و بعدها يعني پس از جريان فتنه و دستگيري عوامل اغتشاش و مرتكبين جرايم امنيتي گزارش هاي اين كانون ادامه پيدا كرد.

اما انگار سناريوهاي دروغين كانون فعالان به اصطلاح حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي ايران تمامي ندارد و در كنار ارائه گزارش هاي متناقض از وضعيت حقوق بشر در كشورمان، آنها پا را فرا تر گذاشته و طي بيانيه هاي مختلف بارها سعي در ايجاد اخلال عليه نظام وامنيت كشور كرده اند.

سكانس اول  تجمع اعتراضي!

كانون فعالان حقوق بشر ايران طي سال جاري با انتشار بيانيه ضد ايراني ديگري همه را به اعتراض گسترده عليه نظام دعوت كرده وتاكيد داشته تا همه مدافعان حقوق بشردر روز چهار شنبه ۶ ژوئن 2012، همزمان با اجلاس سالیانه «سازمان جهانی کار»، در اعتراض به حضور نمایندگان ايران ، به تظاهرات اعتراضی در مقابل مقر «سازمان جهانی کار» در ژنو اقدام نمایند.

سكانس دوم نسرين ستوده!

گروهك مدافعان به اصطلاح حقوق بشر، پس از دستگيري، محاكمه و اعلام حكم نسرين ستوده يكي از فعالان اين تشكل غير قانوني در ايران، با انتشار بيانيه‌اي اقدامات تنبیهی علیه مدافعان حقوق بشر زندانی از جمله نسرین ستوده را محکوم کرد.

در اين بيانيه  كه 28 مهر ماه 91 منتشر شده نسرین ستوده، وکیل و عضو کانون مدافعان حقوق بشر كه در حال حاضر محکومیت شش سال حبس خود را در زندان اوین می گذراند، از زمان دستگیری در شهریور 1389 به طور فزاینده با محدودیت در زندان روبرو بوده است.

* سكانس سوم حمله نامزد مفقود منافقين به ايران

نامزد گروهك منافقين براي جايزه نوبل پس از مدت‌ها لكنت زبان، دوباره سر حرف آمد و از تروريست هاي اعدامي وابسته به گروهك هاي پژاك و تندر حمايت كرد. اين در حالي است كه شيرين عبادي در ماجراي حمله جنايتكارانه صهيونيست ها به كاروان بين‌المللي امدادرساني به غزه سكوت مطلق اختيار كرده بود و كوچك ترين دفاعي از شهداي مظلوم عضو اين كاروان صلح نكرد.

اين سلطنت طلب فراري در گفتگو با راديو فرانسه با حمله به مقامات قضايي كشورمان پنج عضو گروهك هاي تروريستي پژاك و تندر را كه طي چند هفته پيش از گفتگوي وي اعدام شده بودند را «زنداني سياسي» جا زد و با وجود اطاله دادرسي آنها كه بعضاً بيش از دو سال طول كشيد، مدعي شد روند قانوني در رسيدگي به پرونده آنها طي نشده است.

تحريك عواطف براي تروريست‌هاي جنايتكار در حالي است كه اين عنصر سلطنت طلب در زمان رژيم طاغوت، علناً مردم انقلابي را كه به خيابان آمده و در راه مبارزه با طاغوت جانبازي مي كردند اوباش توصيف مي‌كرد و حق به جانب رژيم پهلوي مي‌داد. به تصريح الهه هيكس از گزارشگران آمريكايي حقوق بشر، عبادي توسط عبدالكريم لاهيجي (وكيل وابسته به گروهك تروريستي منافقين و معروف به كريم بغدادي) به وي معرفي و از اين طريق نامزد جايزه صلح نوبل در سال 2003 شد تا در آخر صف جنايتكاراني چون شيمون پرز، اسحاق رابين، هنري كيسينجر، انور سادات و... قرار گيرد.

* ابراز نگراني شيرين عبادي در مورد ستوده!

شیرین عبادی، كه تاكنون وكالت بسياري از پرونده هاي ضد ايراني و امنيتي! را در كارنامه خود ثبت كرده با ارسال نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران در خصوص اعتصاب غذای نسرین ستوده، وکیل محبوس در زندان اوین توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، عبادی در نامه خود به احمد شهید، توجه این مقام سازمان ملل متحد را به وضعیت رو به وخامت زندانیان سیاسی در ایران جلب کرده است.

 نكته جالب اين كه نسرين ستوده مدعي دفاع از حقوق زندانيان به بهانه قبول وكالت متهمين تاكنون به صورت هدفمند و حساب شده به عنوان رابط شيرين عبادي از برخي گروه هاي تروريستي و عوامل آنها كه صريحا به بمب گذاري و كشتار بسياري از افراد بيگناه اعتراف داشته اند حمايت كرده، به عنوان مثال وي در مصاحبه با شبكه "دويچه وله" و صداي آمريكا  در تاريخ 18 بهمن 1388 و پس از اعدام اعضاي گروهك تروريستي "تندر" مدعي شده بود قوه قضاييه اراده كرده بود تا او را قرباني كند!

 * به نام دفاع از حقوق بشر، به كام غرب!

كانون فعالان دفاع از حقوق بشر در حالي بيانيه ها و گزارش هاي ضد و نقيض خود را عليه ايران در مجامع بين المللي منتشر مي كند كه بسياري از دولتمردان كشورهاي غربي مدعي دفاع از حقوق بشر بارها در اظهارات خود از اين افراد حمايت كرده و حتي آنها را شايسته دريافت جوايز جهاني همچون صلح نوبل مي‌دانند.

نهاد حقوق بشرسازمان ملل نسبت به دستگیری و زندانی کردن شماری از فعالان سیاسی، وکلا، و روزنامه نگاران در ایران طي يك ماه اخير ابراز نگرانی کرده است.

روپرت کالویل، یکی از سخنگویان کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه ۱۱ مهر (۲ اکتبر) در ژنو به خبرنگاران گفت: "این اقدامات منعکس کننده سرکوب بیشتر صداهای منتقد در ایران است."

اين واكنش در حالي از سوي سخنگوي كميسارياي حقوق بشر در سازمان ملل مطرح مي شود كه سازمان ملل بايد به عنوان مجمعي بين المللي مسايل را در نهايت بي طرفي و عدم موضع گيري بررسي و با اطمينان منتشر كند!

در همين زمينه هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا با حمايت صريح از شيرين عبادي، نقض حقوق بشر را در ايران تاييد و از فعالان حقوق بشر ايران مي‌إخواهد گزارش هاي خود را در اين زمينه منتشر كنند.

همچنين صراحت و جديت نسرين ستوده در پيگيري مطالبات و طرح‌هاي دولتمردان آمريكايي و اروپايي در اقدامات معاندانه عليه جمهوري اسلامي ايران تا آنجا پيش رفت كه اخيرا هیلاری کلینتون نيز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام تبریک به ستوده برای دریافت جایزه ساخاروف، از عدم امکان حضور او در مراسم اهدای جوایز ابراز تاسف کرده و خواستار آزادي فوري وي گرديد!

البته بي بي سي هم به عنوان مهمترين بنگاه خبرپراكني گزارش‌هاي واهي عبادي و ساير اعضاي كانون فعالان حقوق بشر، عليه ايران در انتشار اخبار كذب اين تشكل غير حقوقي از هيچ اقدامي عليه ايران فرو گذار نكرده و نمي‌كند.

شيرين عبادي طي سخنراني که در دانشگاه آمستردام با همکاري وزارت خارجه و مرکز بهائيان هلند و چند انجمن صهيونيستي بهائي ديگر برگزار شد در جمع بهائيان و عناصري از گروهک تروريستي منافقين سخنراني و همچنين ضمن حمله به دينداران، دين را مغاير حقوق بشر اعلام کرد، او كه كليه هزينه هاي سفرش به هلند از سوي بهاييان تامين شده است به شدت از جامعه بهائي و نظام شاهنشاهي دفاع کرد.

شيرين عبادي همچنين با حمايت لابي يهودي‌هاي هلند با شبکه 2 تلويزيون هلند نيز مصاحبه کرد و در اين مصاحبه تلويزيوني از دولت‌هاي غربي خواست که ايران را با دقت مورد تحريم قرار دهند!

ضمن اين كه عبادي بنابر اعتراف خود بارها از دولت‌هاي بيگانه و از جمله فرانسه و آلمان پول دريافت كرده و فرانسه هم اكنون تبديل به پايگاه گروه تروريستي منافقين شده است.

براساس اين گزارش؛ کليه هزينه‌هاي كانون فعالان حقوق بشر ايران توسط جهان غرب از جمله آمريكا، انگليس، هلند و رژيم صهيونيستي تامين شده كه هنوز هم امواج حمايتي غرب از اقدامات متناقض و غير اخلاقي اين كانون ادامه دارد و نمي توان سرسپردگي افرادي چون شيرين عبادي به كشورهاي مدعي دموكراسي و حقوق بشر را نديده گرفت.

قطعا جانبداري‌هاي شيرين عبادي و هم پيمانان وي بار ديگر فرضيه به نام دفاع از حقوق بشر و به كام غربي‌ها آن هم عليه ايران را تاييد مي‌كند.

گزارش: مليحه پژمان


انتهاي پيام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار