برخورد هواپيما و کاميون در آمريکا 3 کشته بر جاي گذاشت

یک هواپیمای کوچک روز جمعه هنگام برخاستن از باند فرودگاه در منطقه اولزهد ایالت مین آمریکا با کامیونی برخورد کرد و آتش گرفت و در جنگلی در نزدیکی فرودگاه این شهر سقوط کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات آمریکایی روز شنبه گفتند که سه دانشجوی آمریکایی در این حادثه کشته شده اند.این هواپیما که از مدل سسنا 171 (Cessna 172) بود بعد از ظهر جمعه داشت بر روی باند فرودگاه به سمت شمال حرکت می کرد که ناگهان با یک کامیونت که از عرض باند عبور می کرد برخورد کرد.
خلبان هواپیما علیرغم برخورد با این خودروی سنگین از باند برخاست و هنگامی که در آسمان به سمت شرق می پیچید، در حرکتی مارپیچی به سمت جنگل های اطراف فرودگاه شهر مین سقوط کرد و ناگهان منفجر شد و مانند توده ای از آتش فرود آمد.
 شعله های آتش برخاسته از این هواپیما تا ارتفاع شش متری در آسمان زبانه می کشید و ستونی از دود از لاشه سوخته آن به هوا برخاسته بود.
بنا بر این گزارش، این هواپیمای چهارنفره در میان شعله های آتش کاملا سوخت. هویت دانشجویان فوق نیز که از نخبگان دانشگاه مین بوده اند از طریق آزمایش دی ان ای مشخص شده است.
به گفته مقامات محلی، همه کامیون های مستقر در فرودگاه این شهر به سامانه پیام ارتباطات رادیویی مجهز هستند و کلیه هواپیما ملزم هستند قبل از حرکت در باند حضور خود را به این کامیون ها اطلاع دهند و لذا خلبان هواپیما در این حادثه مقصر بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار