گپی با جعفر دهقان؛زندگی‌ام را از حضرت ابوالفضل (ع) دارم

جعفر دهقان با حضور در برنامه تلویزیونی حس مشترک نکاتی درباره مسائل شخصی و مذهبی زندگی‌اش ارائه کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نخستین قسمت از برنامه تلویزیونی حس مشترک‌ در گفت‌وگو با جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون از شبکه نمایش سیما روی آنتن رفت.

در این برنامه که به مناسبت آغاز ماه محرم پخش می‌شود، دهقان پاسخگوی سوالاتی در زمینه‌های مذهبی و علاقه به امام حسین (ع) بود و اظهار کرد: فکر نمی‌کنم کسی باشد که امام حسین (ع) یا حضرت ابوالفضل (ع) را نشناسد. من خودم آنها را دوست دارم و فکر می‌کنم همه دوستشان دارند. افرادی هم که مقابلشان ایستادند از سر جهل و نادانی این کار را کردند. شاید آنها را نمی‌شناختند یا برای رسیدن به مقاصدی از آنها گذشتند.

وی درباره احساسات شخصی و اینکه آیا پیش می‌آید گریه کند،‌ توضیح داد: به من نمی‌خورد گریه کنم!؟ اتفاقا دل من خیلی نازک است و زود اشکم درمی‌آید. ادا هم درنمی‌آورم، دست خودم نیست. یادم می‌آید پسرم چهار سالش بود و سر موضوعی دعوایش کردم. او گریه کرد و رفت خوابید. من تا صبح بیدار بودم و مدام بچه‌ام را در خواب می‌بوسیدم. حتی چند بار بیدارش کردم و پرسیدم: بابا جون منو بخشیدی؟!

این بازیگر که بیشتر در نقش‌های منفی ظاهر می‌شود، یادآور شد: شاید اینکه برخی فکر کنند من گریه نمی‌کنم، به خاطر باورپذیر بودن نقش‌هایی است که بازی کرده‌ام. اما کسانی که با من زندگی کرده‌اند مرا می‌شناسند. آنها می‌دانند بازی کردن نقش‌هایی که شبیه به خودم نیست، چقدر دشوار است.

دهقان درباره خاطره سفرش به کربلا، گفت: اولین بار رفتن به کربلا حال و هوای وصف نشدنی داشت. دکتر ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق دعوتمان کرده بود. شعار نمی‌دهم، بار اول که به سمت حرم حرکت می‌کنی وقتی به بین النهرین می‌رسی می‌مانی که اول بروی زیارت امام حسین (ع) یا حضرت ابوالفضل (ع)؟!

بازیگر مختارنامه با بیان اینکه از امام حسین (ع) معجزه دیده است، تصریح کرد: با این وجود مگر من می‌توانم او را رها کنم و دوستش نداشته باشم؟ من به چیزهایی اعتقاد دارم که شاید برخی بشنوند تعجب کنند. خداوند به یکی از دوستان من نوه‌ای داده بود که تا هشت ماهگی هنوز شنوایی نداشت. دوستم زنگ زد و از من خواست گوشی را سمت حرم بگیرم...

وی ادامه داد: وقتی برگشتم به من گفتند بچه را بعد از آن تماس دکتر برده‌اند و این بار بهشان گفته‌اند بچه مشکلی ندارد! کافی است از امام حسین (ع) بخواهی تا هر آنچه می‌خواهی به دست بیاوری. من سعی کرده‌ام برای دیگران بخواهم. خودم که تا به حال دو فرزند سالم خواسته‌ام و خداوند آنها را به من داده. یکی‌شان چند سال دیگر دکتر می‌شود و آن یکی وکیل است و هر دو ازدواج کرده‌اند. دیگر چه می‌خواهم؟

دهقان با اشاره به اینکه زمان مجردی از امام حسین (ع) همسر خوب خواسته و این دعایش هم برآورده شده، اذعان کرد: به هرآنچه می‌خواستم رسیدم، خدارا شکر سلامتی هم که دارم. من زندگی‌ام را از حضرت ابوالفضل(ع) دارم. مادر خدا بیامرز من وقتی زنده بود امکان نداشت سفره حضرت ابوالفضل‌(ع) یادش برود. این سفره پرخرج است اما مادرم حتی اگر نداشت از زندگی‌اش می‌زد و آن را برپا می‌کرد.

این بازیگر در پاسخ به اینکه چه واکنشی در برابر ورود یک فرد بدنام به هیئتی که برگزاری‌اش را برعهده دارد، نشان می‌دهد، اظهار کرد: بهترین جا را به او می‌دهم. میزبان کس دیگری است. کسی که مثل ما معمولی هم نیست که قهر کند و برنجد. راهش می‌دهم، چایی هم مقابلش می‌گذارم. ما حق قضاوت نداریم که چرا کسی که شاید نان شب ندارد و دزدی می‌کند، دم در مجلس امام حسین (ع) می‌آید. ما چکاره‌ایم؟
برچسب ها: گپ ، جعفر ، دهقان ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۲
خوش به سعادتشون
United States of America
Reza Ahangari
۰۶:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
عمو جعفر خیلی دوست دارم♥
آخرین اخبار