قم/آیت الله جوادی آملی؛

عزاداری باید معقول وخرد مدار باشد

آیت الله جوادی آملی گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) باید معقول و خردمدار باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در درس اخلاق هفتگی خود که همزمان با شروع ماه محرم و در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد به تبیین وظیفه شیعیان در این ایام پرداخت و اظهار داشتند:ذات اقدس الهي, وجود مبارك رسول گرامي(عليه و علي آله آلاف التحيّة و الثناء) را براي نجات ما فرستاده است و آن حضرت ما را زنده كرد.
وی با بیان حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه آن حضرت فرمود «أنا و عليٌّ أبوا هذه الامّة»من و علي بن ابي طالب  پدر شما  مسلمانان هستیم افزود: ما چون فرزند آنها شدیم ،فرزندان اينها از اول محرم شعار رسمي ما اين است وقتي به يكديگر رسيديم بگوييم «أعظم الله اجورنا بمصابنا بالحسين(عليه السلام)» .
آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که عزاداری برای امام حسین(ع) باید معقول و خردمدار باشد ، عزاداري كه مودّت امامان معصوم(ع) و  محبّت اينها را داشته باشد احكام و حِكم اينها را ياد بكند.
وی با اشاره به اینکه حقيقت عترت, حقيقت ولايت در هيچ مقطعي از مقاطع از كتاب الهي جدا نيست گفت: بنابراين اجر رسالت در مودّت قُربا و قرآن است قهراً وظيفه ما در عزاداري مشخص  است وعزاداري ما بايد طوري باشد كه هم عترت بپذيرد هم مطابق با قرآن كريم باشد و سخنرانان ما آيات قرآني / تفسير قرآن و  روايات اهل بيت (ع) كه مربوط به تفسير قرآن است بگويند,/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.