سقوط يک جنگنده اف 22 آمریکا در فلوريدا

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای جنگنده رادار گریز اف -22 در پایگاه هوایی تیندال در ایالت فلوریدا در جنوب آمریکا سقوط کرد اما خلبان آن موفق شد پیش از برخورد هواپیما به زمین، بیرون بپرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ علل سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست. بنا بر بیانیه نیروی هوایی آمریکا، این حادثه ساعت پانزده و سی دقیقه به وقت محلی روی داد.

در پی این حادثه، بزرگراه نزدیک پایگاه هوایی تیندال از روی احتیاط بسته شد.جنگنده های رادار گریز اف بیست و دو که ساخت کارخانه لاکهید مارتین هستند از سال دو هزار و پنج در نیروی هوایی آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند. نیروی هوایی آمریکا صد و هشتاد و هفت فروند از این هواپیماها را در اختیار دارد.

در سال دو هزار و نه، یک اف بیست و دو در یک پرواز آزمایشی سقوط کرد و یک هواپیمای دیگر از این نوع نیز نوامبر دو هزار و ده در پرواز آموزشی در آلاسکا سقوط کرد. از سال‌ها پیش، مهندسان هوا فضا تلاش می کنند علل مشکل اکسیژن رسانی را در اتاقک خلبان اف بیست و دو حل کنند. این مشکل بارها همه ناوگان اف - بیست و دو نیروی هوایی آمریکا را زمین گیر کرده است.

در پی شکایت های خلبانان که نگرانی و حتی خودداری خود را از سوار شدن به این هواپیماها اعلام می کردند،‌ پرواز این هواپیماها محدود شد و پروازهای دور با این هواپیماها که آنها را از پایگاه ها در صورت فرود اضطراری بسیار دور می کرد، در فاصله ماه ها مه و ژوییه ممنوع شد.این محدودیت ها به تدریج و در پی نصب یک سامانه جدید کمکی اکسیژن رسانی برداشته شد.
برچسب ها: آمریکا ، جنگنده ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار