فرار صدها صهيونيست از مناطق جنوبي سرزمين هاي اشغالي

صدها صهيونيست از بيم حملات موشکي فلسطيني ها در واکنش به عمليات نظامي اخير ارتش اسرائيل در غزه در حال فرار از مناطق جنوبي به شمال اسرائيل هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي البشير، شبکه دو تلويزيون اسرائيل اعلام کرد صدها اسرائيلي ساعاتي پس از  ترور احمد الجعبري فرمانده گردانهاي عزالدين قسام شاخه نظامي حماس از بيم حملات موشکي فلسطينيان با ورود به ايستگاههاي قطار بئر السبع در جنوب اسرائيل راهي شمال اسرائيل شدند.
اين منبع تصريح کرد شهر ساحلي اشدود در جنوب اسرائيل شاهد خروج شمار زيادي از خودروهاي حامل ساکنان اين شهر هستند.
فروشگاهها در بخش جنوبي اسرائيل نيز شاهد انبوهي از خريداران براي ذخيره مواد غذايي در صورت بحران امنيتي است.
مقامات اسرائيلي نيز تدابيري در زمينه نقل و انتقال دانشجويان ساکنان جنوب اسرائيل به مناطق شمالي اتخاذ کرده اند.

خبرنگار شبکه تلويزيوني المنار در کرانه باختري نيز با اعلام اين مطلب در گفتگوي تلفني افزود  صهيونيستهاي شهرک نشين به خصوص پس از کشته شدن چهار شهرک نشين در شهرک کريات ملاخي که بيست و هفت کيلومتر از نوار غزه فاصله دارد به شدت وحشت زده شده اند.
وي افزود موشکهاي مقاومت به اسدود ، عسقلان ، بئر السبع ، شهرکهاي صهيونيست نشين ، پايگاههاي نظامي و تا تقريبا چهل کيلومتري مناطق اشغالي و حتي به تل آويو ( در فلسطيني تل‌الربيع) رسيده است .
وي گفت : اين براي صهيونيستهاي شهرک نشين شوک آور بوده است به ويژه آنکه آنها سردرگم شده اند و ارتش رژيم صهيونيستي نيز قدرت کنترل بر عمليات ندارد . دولت کنوني رژيم صهيونيستي عملا بالاي درخت رفته است اما نمي تواند پايين بيايد و اين نتيجه واکنش مقاومت است.
صدها هزار شهرک نشين با استفاده از قطارها از بئر السبع ، عسقلان و اسدود و دهها شهرک صهيونيست نشين به تل آويو در حال فرار  هستند و از تل آويو نيز به ساير مناطق دور از خطر انتقال داده خواهند شد.
موشکها جبهه داخلي صهيونيستها را وحشت زده کرده است و مقامات اسرائيلي عملا از عدم کنترل خود بر صهيونيستهاي شهرک نشين وحشت زده شده اند .
موشکها در بسياري از مواقع خسارات سنگين مالي به شهرها و شهرکهاي صهيونيست نشين وارد کرده است .به تأسيسات ، مواضع ، خودروها ، املاک و مستغلات در شهرکها خسارات زيادي وارد شده است .

المنار پرسيد آيا اين موشکها باعث مي شود که جلوي حملات اسرائيل را بگيرد تا عملياتش را تکميل نکند ؟
حوراني گفت رژيم صهيونيستي زمانيکه احمد جعبري فرمانده ميداني حماس را ترور کرد خواست به جنبش حماس و مقاومت فلسطين پيام بدهد که قدرت زيادي دارد و مي خواهد به مقاومت پايان دهد اما مقاومت نترسيد و از خود انضباط و پاسخ منظم نشان داد و توانست تلفات و خسارات سنگيني وارد کند و هيبت سازمانهاي امنيتي اسرائيلي را بشکند . اسرائيل با دهها حمله هوايي به غزه خواست غزه را تسليم خود کند با توجه به اينکه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي از نظر سياسي خود را وارد اين عمليات کرده است و همه احزاب صهيونيست حامي نتانياهو و آمريکا نمي خواهند عقب نشيني کنند و مي خواهند عمليات خود را تکميل کنند تا به روياي خود يعني بازداشتن مقاومت از عمليات برسند اما به نظر مي رسد مقاومت ، پايدار مانده است. موشکهاي مقاومت به شهرکها مي رسد و زندگي در شهرکهاي صهيونيست نشين نزديک نوار غزه فلج شده است و آنها وحشت زده هستند و شهرک نشينان اعتماد خود را به توانايي ارتش و نيروهاي امنيتي اسرائيلي از دست د اده اند . شهرک نشينان احساس مي کنند ارتش و کابينه نتانياهو آنها را وارد اين مخمصه و دردسر کرده است.

حوراني درباره تلاشهاي سياسي براي مهار وضع پيش آمده گفت مردم در کرانه باختري از تشکيلات خودگردان فلسطيني خشمگين هستند و تشکيلات خودگردان فلسيطيني تماسهايش را در سازمان ملل متحد و شوراي امنيت براي متوقف کردن حمله اسرائيل آغاز کرده است.
وي افزود با روسيه ، کشورهاي اروپايي و مصر تماس گرفته شده است تا به اين حمله پايان داده شود اما اوضاع از کنترل خارج شده است . رژيم صهيونيستي آتش را روشن کرده است و اکنون در آن مي سوزد و ساعتهاي آينده نيز بسيار سرنوشت ساز است به خصوص آنکه ارتش صهيونيستي در حال اعزام يگانهاي نظامي به اطراف نوار غزه  است و اعلام کرده در صورت نياز وارد نوار غزه خواهند شد . هر لحظه بر شليک موشکها افزوده مي شود علاوه بر اينکه بر وسعت جغرافيايي اماکني که در اسرائيل هدف قرار مي گيرد افزوده مي شود .


برچسب ها: بین الملل ، اسرائیل ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار