محمدرضا سرشار:

برگزاری "هفته کتاب" در ایران نشان‌دهنده توجه بانیان فرهنگی کشور است

یک نویسنده گفت: برگزاری "هفته کتاب" بیانگر اهمیتی است که بانیان فرهنگی کشور برای کتاب و کتاب‌خوانی قائل هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدرضا سرشار عضو و نماینده تشکل‌های اهل قلم هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، درباره برگزاری "هفته کتاب" اظهار کرد: اختصاص روزها یا هفته‌های ویژه به برخی مقوله حداقل بیانگر دو موضوع است؛ اول اینکه آن موضوع به اندازه کافی در جامعه هدف رایج نیست و بنابر این ما با این روش‌ها سعی داریم توجه مردم را به موضوع جلب کنیم. از زاویه دیگر می‌تواند بیانگر اهمیتی باشد که بانیان فرهنگی کشور برای آن مقوله خاص قائل هستند.
وی با تاکید بر این که دو علت فوق برای برگزاری "هفته کتاب" در ایران، مورد توجه است، گفت: ما نه در مقایسه با برخی از کشورهای اسلامی و یا کشورهای اروپایی –که ما وضع مطالعه‌مان از بسیاری کشورها بهتر است- بلکه در مقایسه با انتظاری که از یک ملت انقلابی پیشرو با فرهنگی پیشرفته می‌رود، کمبود داریم و نیازمند پیشرفت بسیاری از لحاظ کمی و کیفی در مطالعه و کتاب‌خوانی هستیم.
سرشار ادامه داد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و بنیانگزار انقلاب و دیگر سران نظام، عمدتا چهره‌های فرهنگی بوده‌اند؛ یعنی هم کسانی که انقلاب را راه انداخته‌اند فرهنگی بوده‌اند و هم نگاهشان به انقلاب، فرهنگی بوده است. پس در این انقلاب به دنبال ابزارهای تعمیق ارزش‌ها هستند. بعد از گذشت 33 سال نیز طبیعی است که مسئولان فرهنگی تلاش دارند به کتاب به عنوان ابزار انتقال و تعمیق فرهنگ توجه داشته باشند.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.