بروز موج جدايي طلبي در آمريکا / سي ايالت آمريکا خواهان جدايي هستند

منابع مختلف روسي از بروز موج جدايي طلبي درآمريکا خبر مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو اخا ،  در پي پيروزي باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوري اخير آمريکا اهالي بيش از سي ايالت با ارسال طوماري براي کاخ سفيد خواستار استقلال شده اند.  
 اين درخواست را بيشتر اهالي ايالتهايي امضا کرده اند ک به طور سنتي حامي جمهوريخواهان هستند و ممکن است اين اقدام واکنشي به شکست ميت رامني باشد. ولي درميان آنها اهالي ايالتهاي طرفدار اوباما هم مشاهده مي شوند.  
بر اساس اين گزارش امضا کنندگان طومار که تعدادشان به يکصد هزار نفر رسيده از برنامه ويژه رياست جمهوري با نام "ما مردم" استفاده کرده اند که بر اساس آن همه اهالي کشور مي توانند درخواست خود را مطرح کنند يا به درخواستهاي مطرح شده بپيوندد. علاوه براين کاخ سفيد موظف است هر درخواست اينترنتي را که طي يک ماه بيست و پنج هزار نفرامضا کننده داشته باشد مورد بررسي قرار دهد.  
به گزارش پايگاه اينترنتي ترود  اهالي اين ايالتها از سياست دولت فدرال انتقاد دارند و خواهان به دست آوردن استقلال از راه صلح آميز هستند.
اين گزارش مي افزايد: درحال حاضر بيشترين تعداد امضا به اهالي تگزاس اختصاص دارد. آنها به ويژه از نقض حقوق بشر و نيز بازرسي مسافران در فرودگاهها از سوي نيروهاي اداره امنيت حمل و نقل شکايت دارند.  
امضا کنندگان طومار به بيانيه استقلال استناد مي کنند که براساس آن بانيان آمريکا اعلام کرده اند در صورتي که دولت کشور مضر باشد مردم حق تغيير يا انحلال آن و ايجاد يک دولت جديد را دارند.  
آخرين بار چند ايالت آمريکا در سال 1860 و 61 يعني پس از پيروزي آبراهام لينکلن در انتخابات از کشور جدا شدند که بعد از آن جنگ داخلي درآمريکا شروع شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار