خشم رژیم صهیونیستی از اظهارات اخیر نوری مالکی

اظهارات نوری مالکی مبنی بر پاکسازی "بدون استثنای" منطقه از سلاح اتمی و تاکید بر حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باعث خشم رژیم صهیونیستی و تماس تلفنی نتانیاهو با اوباما شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الانصار نت، "دان بورتن" عضو کنگره آمریکا در مصاحبه با واشنگتن پست از تماس تلفنی ميان باراک اوباما با بنیامین نتانیاهو خبر داد و افزود: در این گفتگوی تلفنی نتانیاهو شدیدا از اظهارات اخیر نوری المالکی اظهار خشم و عصبانیت کرد و بر واکنش شدید نسبت به این اظهارات تاکید کرد.
نوری مالکی در اظهارات خود با اشاره به اسرائیل تاکید کرده بود که اگر قرار است منطقه از سلاح هسته ای پاک شود این قرار باید بر تمام کشورها بدون استثناء اعمال شود. وی همچنین با دفاع از حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بر حل مسالمت آمیز پرونده هسته ای کشورمان تاکید کرده بود.
وی همچنین بر آمادگی همه جانبه عراق برای هر گونه همکاری در راستای منع انتشار سلاح هسته ای و برقراری امنیت در منطقه تاکید کرده بود که این امر باعث شد تا دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای "یوکیا آمانو" از موضع عراق در قبال مسائل هسته ای و امنیتی تشکر کند، و از تلاش و رغبت خود برای حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران در سال آینده خبر دهد.
به هر حال تمام این اظهارات که کلید آن با سخنان نوری المالکی زده شد رژیم صهیونیستی را بسیار خشمگین کرد به طوری که باعث شد نتانیاهو تلفنی از آمریکا بخواهد تا با فشار بر عراق نخست وزیر این کشور را ساکت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار