علی معلم دامغانی:

هفته کتاب عطش کتابخوانی را در بین مردم ایجاد می‌کند

رییس فرهنگستان هنر معتقد است که تلاش‌های مدیران، ارگان‌ها و موسسات مختلف در اجرای فعالیت‌های فرهنگی به ايجاد عطش كتابخواني ميان مردم کمک می‌کند که همین امر سبب حل شدن تدریجی مساله کتابخوانی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی معلم دامغاني، رییس فرهنگستان هنر در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد اطلاع‌رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، درباره اشاعه فرهنگ كتاب و كتابخواني بیان کرد: كتاب صرفاً رساننده اخبار روزانه نيست بلكه تعبير، تفسير و شرحي بيشتر از رسانه هاي همگاني، به كتاب واگذار شده است.
وی با اشاره به ايجاد عطش كتابخواني ميان مردم، گفت: تلاش‌هايي که از سوي سازمان ها و ارگان ها در زمينه ترويج فرهنگ كتابخواني صورت مي گيرد، مي تواند موجب علاقه مند كردن نسل هايي كه پرسش زیاد دارند، شود. یکی از این فعالیت ها برگزاری هفته کتاب است که این عطش را در میان مردم بیشتر می کند.
وی افزود: در اين راستا اگر به تقاضاي مردم در بحث كتاب دامن زده شود به عطش كتابخواني دچار مي شوند و مطمئناً درپی رفع آن بر مي آيند و مساله ترويج كتابخواني نيز به تدريج حل خواهد شد.
بيستمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران با شعار "يادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان‌ماه سال جاري در سرتاسر كشور برگزار مي‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار