اراک/

محرم و صفر فرصتی برای تبیین فلسفه عاشورا است

امام جمعه شهر پرندك زرندیه گفت: محرم و صفر فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه ماندگار عاشورا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک سیدمحمدی در جلسه ستاد امر به معروف ونهی از منكر زرندیه كه به مناسبت استقبال از ماه محرم برگزار شد، از مسوولان هیات ها و عزاداران حسینی خواست مراسم عزاداری را در شان امام حسین(ع) برگزار كنند.

وی ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منكر را موجب اصلاح جامعه از ناهنجاری های اجتماعی دانست و اظهار كرد: عدالت، رواج كسب حلال، تامین امنیت اجتماعی و رعایت حریم افراد از نتایج ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منكر است.

وی با اشاره بر لزوم احیای این فریضه در جامعه گفت: مداحان، شعرا و گردانندگان هیات های مذهبی باید به بازگو كردن حقایق تاریخ كربلا پرداخته و مراقب وارد نشدن تفكرات خرافی به آیین های سوگواری در این ایام باشند.

امام جمعه پرندك با بیان اینكه همچنین باید فلسفه قیام عاشورا به درستی برای جوانان تبیین شود، ابراز داشت: دشمنان با توطئه‌های خود می‌خواهند جوانان را از اهداف سیدالشهدا در روز عاشورا دور كنند.

وی با تأكید بر لزوم پرهیز از خرافه‌گویی و بدعت‌های غلط در عزاداری امام حسین(ع) گفت: عزاداری‌ها باید برای رضای خداوند و با شناخت از اهداف قیام عاشورا باشد.

ساماندهی هیات های مذهبی و انجام اقدامات لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری در این شهرستان از مصوبات این جلسه بود./س

برچسب ها: محرم ، عاشورا ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.