خوزستان/

برنامه‌ریزی متناسب با شرایط به رفع مشکلات خوزستان کمک می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: باید توجه خاصی به این استان داشت و اگر متناسب با شرایط برنامه‌ریزی شود، می‌توان به مردم استان کمک کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ علی لاریجانی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان با تاکید بر لزوم داشتن طرح آمایش سرزمین استان خوزستان، گفت: این استان منابع خوبی از نظر دسترسی به دریا، منابع زیرزمینی، بازار مرزی و امکانات کشاورزی با توجه به حاصل‌خیزی زمین منطقه داراست.
وی افزود: باید برنامه‌ریزی کرد و دید که چگونه می‌توانیم از این منابع مفید بهره‌برداری کنیم و فرصت‌هایی را به وجود آوریم که هم مشکلات کمبود آب و بیکاری در حال افزایش استان برطرف شود و هم درآمدزایی داشته باشیم.
 
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: تشکیل یک تیم عملیاتی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، نمایندگان استان و نمایندگانی از اعضای کمیسیون‌های مختلف می‌تواند در این راه کمک‌رسان باشند.
 
لاریجانی تصریح کرد: اعضای تیم عملیاتی به این نکات توجه داشته باشند که چه پروژه‌هایی را باید در بودجه امسال در نظر بگیرند که با هزینه دولت تامین می‌شود و چه تسهیلاتی به بخش خصوصی داده شود که یاری‌رسان ما در تکمیل پروژه‌های عمرانی باشد و در آخر اینکه با توجه به هم‌ مرزی با عراق و وجود یک بازار مرزی که می‌تواند درآمدزایی برای استان داشته باشد به چه امکاناتی نیاز است.
 
وی با اشاره به نقش صیادان در رونق بخشی اقتصاد استان خوزستان، یادآور شد: با توجه به اینکه این استان به دریا دسترسی دارد باید صنعت کشتی‌سازی و صید ماهی را رونق بخشیده و با تهیه کنسرو ماهی که دارای گوشتی سالم و مفید است به اقتصاد کشور کمک کرد.
 
رئیس قوه مقننه با اشاره به لزوم اجرایی شدن هر چه سریعتر پیشنهاد مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت به زیرکشت بردن 800 هزار هکتار از اراضی حاصل‌خیز استان، ‌اظهار داشت: این طرح باید در مدت 10 سال اجرایی می‌شد که متاسفانه با گذشت 16 سال از زمان ارائه این پیشنهاد، هنوز طرح تا اجرای کامل فاصله زیادی دارد.
 
وی تاکید کرد: برای دستیابی به نقطه مطلوب در اجرای این پروژه می‌توان از فروش اوراق مشارکت بهره گرفت و یا با دادن تسهیلات به کشاورزان، آنان را در اجرای این طرح سهیم کرد.
 
لاریجانی  با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: باید توجه خاصی به این استان داشت و اگر متناسب با شرایط برنامه‌ریزی شود، می‌توان به مردم استان کمک کرد.
 
گفتنی است در ابتدای این دیدار اعضای مجمع استان به طرح مشکلات خود از قبیل کمبود آب کشاورزی، فرسوده بودن سیستم فاضلاب، عدم اجرای مصوبات استانی رییس‌جمهور، نیمه کاره بودن ساختمان بیمارستان‌های استان، رشد بیکاری، ضرورت لایروبی اروندرود و گازرسانی به روستاها و برخی از شهرهای استان اشاره کرده و خواستار تدابیری به منظور رفع این مشکلات شدند./ب
 
برچسب ها: برنامه ریزی ، رفع ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.