زنجیره سرد واکسیناسیون دانشگاه ارتقاء یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ارتقاء زنجیره سرد واکسیناسیون دانشگاه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر سید علیرضا مروجی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: زنجیره سرد واکسیناسیون دانشگاه با اعتباری بالغ بر 112 میلیون ریال از محل اعتبارات مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقاء یافت.
 
به گفته وی، اضافه نمودن و نصب یک دستگاه کمپرسور دیگر جهت سردخانه مرکزی، تجهیز زنجیره سرد به آلارم LOWو High، راه اندازی آلارم هشدار از طریق قابلیت اتصال به تلفن و موبایل متصدیان امور زنجیره سرد جهت رسیدگی فوری در مواقع ایجاد اشکال در سیستم و اصلاح و رنگ کاری قفسه های مخصوص چیدمان واکسن در سردخانه به جای خرید قفسه های استیل در راستای صرفه جویی در منابع مالی از جمله این اقدامات است.
 
 وی با اشاره به توزیع 279356 واحد واکسن و 135762 واحد سرم هر ساله بین واحد های بهداشتی درمانی دانشگاه از سوی این زنجیره افزود: افزایش دقت هر چه بیشتر در اجرای صحیح این زنجیره و بهره برداری از تکنولوژی روز دنیا برای این واحد، تاثیر بالایی در دست یابی به اهداف کلان نظام مراقبت بیماریهای واگیر ( ریشه کنی و حذف بیماریهای واگیر) دارد.
 
 شایان ذکر است دانشگاه در گام بعدی به ارتقاء ژنراتور این زنجیره اقدام خواهد کرد.
 
گفتنی است زنجیره سرد واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مرداد ماه سال 1384از ستاد مرکزی دانشگاه به مرکز بهداشتی درمانی فاطمیه زیدی منتقل شد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار