ارتقاي کيفي، رمز ماندگاري در بازارهاي هدف داخلي و خارجي

مديرعامل شرکت پارس خودرو گفت: توسعه صادرات ماندگاري در بازار هاي هدف داخلي و خارجي در گرو ارتقاي کيفي محصولات توليدي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران روح اله صمدي مله در مراسم روز ملي کيفيت و رونمايي از تمبر پارس خودرو اظهارداشت:با پيش گرفتن توليد از تقاضا و افزايش انتظارات مشتريان از محصولات ،ارتقاي کيفي مهمترين اصل فعاليت رقابتي و ماندگاري در بازار هاي هدف محسوب مي شود.

وي ادامه داد:در اين شرايط بحث نگرش کيفي مهمتر از کيفيت فيزيکي است چراکه اگر نگاه کيفي توسعه يابد اقدامات عملي نيز با کيفيت انجام خواهد گرفت.

صمدي مله تصريح کرد:زماني مي توانيم در عرصه صنعت خودرو در دنيا ماندگار و موفق باشيم که صادرات محصولات کيفي ارتقا يابد.

وي ادامه داد:ارتقاي کيفي همچنين لازمه فعاليت خودروسازان در داخل کشور است چراکه درآينده نزديک تعرفه هاي واردات خودرو کاهش خواهد يافت و زمينه حضور خودروهاي وارداتي هرچه بيشتر در کشورفراهم مي شود.

صمدي افزود: در اين شرايط خودروسازاني مي توانند به فعاليت خود ادامه دهند که محصولات قابل رقابت با خودروهاي خارجي با کيفيت توليد کنند.

مديرعامل پارس خودرو با بيان اينکه طي سال گذشته رضايتمندي مشتريان شرکت سايپا از 5/60 در صد به 9/60 درصد ارتقا يافته اظهارداشت: اگر بخواهيم در عرصه هاي جهاني حضور داشته باشيم بايد رضايتمندي مشتريان نيز براساس معيارهاي جهاني سنجيده شود.

صمدي با بيان اينکه هم اکنون تراز تجاري کشور منفي 18 ميليارد دلار است تصريح کرد: اگر بتوانيم اين ميزان ارز را از صادرات غيرنفتي به ويژه صنعت خودرو به دست آوريم،فشارها و تحريم هاي خارجي بي اثر خواهد شد.

وي ادامه داد:هم اکنون ترکيه از محل صنعت خودرو درآمدزايي 25 ميليارد دلاري دارد در حاليکه در بخش پلت فرم از کشور ما عقب تر هستند.

صمدي مله خاطرنشان کرد: گروه خودرو سازي سايپا در هدف گزاري هاي بلند مدت خود، تامين ارز مورد نياز از طريق صادرات 25 درصد محصولات خود را در دستور کار خود قرار داده است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار