رودهن/

شکل گیری تمدن نوین اسلامی منوط به ولایتمداری و رعایت اخلاقیات است

رودهن – باشگاه خبرنگاران امام جمعه رودهن گفت: شکل گیری تمدن نوین اسلامی منوط به ولایتمداری، رعایت اخلاقیات و پرهیز از قانونگریزی است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین توسلیˈ در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با تاکید بر اهمیت ولایت، مبنای نظام خلقت و آفرینش را ولایت دانست و اظهارداشت: از منظر قرآن کریم در غدیرخم که عید بزرگ ولایت است، نعمتهای معنوی الهی به برترین حد و بالاترین نصاب خود رسید.

وی افزود: از آنجایی که نعمتی برتر از ولایت علی و اولاد علی (ع) نیست، عید غدیر برترین اعیاد امت اسلامی است و اعتقاد به ولایت تکوینی و تشریعی امامان معصوم (ع) و باور داشتن وساطت و شفاعت از مهمترین برکاتی است که نصیب امت اسلامی شده است.

امام جمعه رودهن هدف ولایت را خارج کردن انسانها از ولایت بندگان و بردگان در مفهومی عام و نایل شدن به ولایت الله عنوان کرد.

حجت الاسلام توسلی، با تاکید بر اهمیت سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در جمع دانشگاهیان به تحلیل فرمایشات معظم له پرداخت وتصریح کرد: برخورداری از سبک زندگی اسلامی در جامعه برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی و ارایه الگویی بی بدیل به جهانیان، نیازمند تلاش در عرصه های نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی با بیان اینکه این دیار از بدو انقلاب تاکنون در عرصه های مختلف موفقیت ها و کامیابی های عدیده ای کسب کرده که تمامی حاصل دین مداری است، خاطرنشان کرد: بحمدالله ایران اسلامی به لحاظ سیاسی همه برگ های برنده را در اختیار دارد و با کسب رتبه هفدهم در صندوق بین المللی پول و در عرصه علمی توانسته است اوج اقتدار خود را به جهانیان نشان دهد.

امام جمعه رودهن حیات طیّبه را رهاورد سیر الی اللّه دانست که اولیای خدا با پیمودن مسیر بندگی و پاسداری از پیمان فطری و میثاق ملکوتی به آن رسیده و از ثمرات آن بهره می برند.

وی تصریح کرد: حیات طیّبه در عالم «عنداللّه» و در تحت ولایت حق تعالی برای اولیای خدا تحقق می یابد و معیار برخورداری از آن، ایمان و بردباری در جهاد با هواهای نفسانی است.

حجت الاسلام توسلی شکل گیری تمدن نوین اسلامی و دستیابی به حیات طیبه با اشاره به فرمایشان رهبر معظم انقلاب، تقویت فرهنگ کار جمعی، تقویت فرهنگ و انظباط در رانندگی، رعایت حقوق یگدیگر خصوصا همسران، پرهیز از مصرف گرایی، آشنایی با فرهنگ آپارتمان نشینی و در کل قانوگرایی و پرهیز از قانونگریزی و رعایت حقوق یکدیگر عنوان کرد.

امام جمعه رودهن تقویت صداقت و اعتماد میان مردم را ضروری دانست و بکارگیری سه اصل خردورزی، اخلاق و رعایت حقوق متقابل مطرح شده مقام رهبری را منشا برخورداری از سبک و شیوه زندگی اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رد پای حرمت شکنی را در عدم رعایت اخلاقیات می توان یافت، افزود: قرآن همواره مسلمانان را به خردورزی دعوت می کند و هشدار می دهد که هر کس از دایره رعایت حقوق و خردورزی خارج شود، قطعا به حیات طیبه نمی رسد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.