تجمع زنان فلسطيني مقابل دفترصليب سرخ در غزه

زنان فلسطيني براي اعلام همبستگي با فلسطينيان در زندانهاي رژيم صهيونيستي در مقابل دفتر صليب سرخ در غزه تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ دهها زن فلسطيني با تجمع در مقابل دفتر صليب سرخ بين المللي در غزه خواستار آزادي فلسطينيان زنداني در زندانهاي اسرائيل شدند. اين تظاهرات در واکنش به بازداشت نوال السعدي زن پنجاه ساله در اردوگاه جنين در کرانه باختري برپا شد. نوال السعدي همسر بسام السعدي مقام ارشد جهاد اسلامي است که هم اکنون در زندان اسرائيلي است.

هنا شلبي زنداني سابق فلسطيني که پنجاه روز هم اعتصاب غذا کرده بود گفت من با فرزندان نوال السعدي صحبت کردم و آنها گفتند که افسران اسرائيلي از او بازجويي کرده اند. همه بايد بدانند که بازجويي اسرائيلي ها بدترين شکنجه است که به زندانيان داده مي شود. تظاهرکنندگان مي گويند نيروهاي اسرائيلي در ماههاي اخير زنان فلسطيني را مي ربايند تا بر خانواده هاي آنها در داخل زندانهاي اسرائيل فشار بياورند.

يکي از تظاهرکنندگان گفت نيروهاي اسرائيلي در شش ماه گذشته دست کم دوازده زن فلسطيني را بازداشت کرده اند تا با اين کار اراده زندانيان را بشکنند. از اين رو ما با اين تجمع همبستگي خود را با زندانيان فلسطيني بويژه زنان زنداني اعلام مي کنيم.

تظاهرکنندگان همچنين از سازمانهاي بين المللي مي خواهند تا اسرائيل را به اجراي کنوانسيونهاي بين المللي ناظر بر نحوه رفتار با زندانيان و اسرا مجبور کنند.ايمن الشهابي از مسئولان صليب سرخ در نوار غزه گفت ما تلاش مي کنيم تا با زندانيان در اسرائيل بر اساس قوانين بشردوستانه بين المللي رفتار شود.

بر اساس گروه بين المللي حامي زندانيان ، از سال هزار و نهصد و شصت و هفت تا کنون دست کم هفتصد هزار فلسطيني در اسرائيل زنداني شده اند.

برچسب ها: فلسطین ، غزه ، زنان ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار