جمال شورجه در گفتگو با باشگاه خبرنگارن:

مسئولان ما آلوه به فرهنگ مصرف گرايي هستند

مسئولان ما با آلودگي به فرهنگ مصرف گرايي باعث همه گير شدن و تعميم اين فرهنگ غلط شده اند.

جمال شورجه كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص علل كم رنگ شدن فرهنگ اصيل ايراني در آثار سينمايي گفت: براي جامعه فعلي هيچ فرهنگي را به جز فرهنگ ايراني – اسلامي متصور نيستيم و همه فيلم هاي در دست ساخت با چنين موضوعي، بايد آميخته اي از فرهنگ اسلامي باشند زيرا تاريخ و فرهنگ ايراني همزمان با ورود اسلام شكل گرفت.

وي افزود: اما دلايلي هم چون عدم علاقه، اطلاعات و اعتقاد فيلم سازان و نبود فيلم نامه هاي منسجم منجر به اين امر شده است.

شورجه تصريح كرد: البته عواملي هم چون بي توجهي سياست گذاران فرهنگي به اين مقوله، عدم رعايت استانداردهاي فيلم سازي در اين فيلم ها، درام پردازي ضعيف و عدم رعايت ساختارهاي زيبايي شناسي، نمايشي، بصري و هنري به اين موضوع دامن زده و باعث عدم استقبال مخاطبان از اين آثار شده است.

اين كارگردان با اشاره به وجود فرهنگ مصرف گرايي در آثار خاطرنشان كرد: مسئولان ما با آلودگي به فرهنگ مصرف گرايي باعث همه گير شدن و تعميم اين فرهنگ غلط شده اند زيرا هميشه افراد جامعه با پيروي از بزرگان و عملكرد براساس رفتارهاي مديران و مسئولان ، شيوه زندگي خود را پي ريزي مي كنند.

وي عنوان كرد: در حال حاضر شاهد سكونت مديراني كه پيش از اين در پايين شهر زندگي مي كردند در بهترين جاهاي تهران هستيم كه اين موضوع خود حاكي از رفاه طلبي بيش از اندازه آنهاست.

اين كارگردان در پايان با تاكيد به سردرگمي و گم گشتگي زنان در آثار سينمايي گفت: اين موضوع كه برگرفته از آثار غربي است به وفور در فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي ما ديده مي شود و در مرور تاريخ سينما شاهد قرار گيري شخصيت هاي خلافكار به عنوان شخصيت هاي اصلي هستيم كه با به دام افتادن آنها مخاطبان ناراحت مي شوند.

وي تصريح كرد: با اصلاح اين روند و هم چنين جايگزيني شخصيت هاي ديني به جاي اين افراد بايد اين اوضاع را بهبود بخشيد./ي2
برچسب ها: شورجه ، فرهنگ ، مصرف گرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار