صبح امروز در نشست خبري

برنامه‌هاي گراميداشت سالروز شهادت شهيد تهراني‌مقدم و شهداي غدير تشريح شد

صبح امروز در نشست خبري با حضور سخنگوي ستاد يادواره شهيد تهراني مقدم و شهداي غدير برنامه‌هاي گراميداشت سالروز شهادت اين عزيزان تشريح شد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران علي تهراني مقدم سخنگوي ستاد يادواره شهيدتهراني مقدم و شهداي غدير صبح امروز در نشست خبري که در محل موسسه فرهنگي هنري شهداي غدير برگزار شد،‌ با بيان اينکه  اين ستاد از 9 ماه پيش کار خود را آغاز کرده و تا کنون 22 جلسه با مسئولان کشوري و لشکري داشته‌ايم، اظهار داشت: اين جلسات براي سازماندهي يادواره شهيدان تهراني مقدم و شهداي غدير برگزار شده تا بتوانيم گام کوچکي در جهت ايفاي دين خود به آنان برداريم.

وي افزود: برنامه‌هاي متعددي براي بزرگداشت شهيد تهراني مقدم و شهداي غدير در دست داشتيم که اين برنامه‌ها از سوم آبان ماه جاري در مشهد مقدس با حضور خانواده اين شهدا و علاقه‌مندان آغاز شد.

نايب رئيس موسسه شهداي غدير با اشاره به استقبال گسترده دانشجويان در يادواره برگزار شده در شهرداري استان مازندران تصريح کرد: امروز هم برنامه‌اي در ساعت 6 بعد از ظهر در مسجد جامع والفجر کاشانک که محله قديمي زندگي شهيد تهراني مقدم است، برگزار مي‌شود همچنين صبح فردا مراسمي ديگر در جنب مزار شهيد حسن تهراني مقدم و برادر شهيد ديگرش علي تهراني مقدم برگزار مي‌شود.

برادرزاده شهيدان تهراني مقدم با يادآوري اينکه تعداد زيادي از شهداي غدير در کرج ساکن بودند تصريح کرد: مراسم بزرگداشتي نيز روز شنبه در حسينيه ثارالله بوستان البرز کرج براي اين عزيزان برگزار خواهد شد، البته برنامه اصلي که سپاه پاسداران برگزار کننده آن است روز يکشنبه در حسينيه فاطمه الزهراي پادگان وليعصر تهران برگزار مي‌شود.

سخنگوي ستاد يادواره شهيدتهراني مقدم و شهداي غدير از برگزاري مراسم يادبود اين شهيد با رويکردي مذهبي و با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين ثمري و مداحي حاج منصور ارضي،‌ کريمي، سازور در هيئت موج‌الحسين خيابان شهريور خبر داد و ادامه داد: با توجه به بعد علمي و فناوري اين شهيد بزرگوار دانشگاه‌هاي بزرگ کشور هم تصميم گرفتند برنامه ويژه دانشگاهي براي سالروز شهادت اين شهيد بزرگوار و ساير شهداي غدير را در روز سه شنبه 23 آبان ماه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار کنند که در کنار اين مراسم نمايشگاهي در حوزه فناوري نيز برگزار خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به ابعاد گسترده شخصيتي شهيد تهراني مقدم تصريح کرد: در حوزه ورزشي با توجه به فعاليت‌هاي ورزشي و هنري اين شهيد مراسمي در روز پنج شنبه 25 آبان ماه در سالن همايش برج ميلاد برگزار خواهد شد.

همچنين مراسمي با حضور سه هزار نفر از دوستان وعلاقه مندان شهيد تهراني مقدم توسط سپاه نبي اکرم استان کرمانشاه در حسينيه ثارالله اين سپاه استاني در صبح روز پنجشنبه 25 آبان ماه برگزار خواهد شد.

نايب رئيس موسسه شهداي غدير از برپايي مسابقات ورزشي با محوريت "اخلاق ورزشي" الگو گرفته از اخلاق حسنه شهيد تهراني مقدم در چهار رشته تيرو کمان، کوهنوردي، تيراندازي و فوتبال خبر داد و افزود: برنامه‌هاي تلويزيوني متعددي نيز در اين ايام برگزار مي‌شود که از جمله آن مي‌توان به برنامه هر روز شبکه خبر اشاره کرد که در اين برنامه هم رزمان ورزشي شهيد به بعد ورزشي ايشان مي‌پردازند.

وي ادامه داد: برنامه آرمان شهيد نيز از شبکه قرآن سيما به ابعاد علمي و معنوي اين شهيد بزرگوار مي‌پردازد همچنين آقاي ضرغامي با توجه به دوستي ديرينه‌اي که با شهيد تهراني مقدم داشته‌اند دستور توليد سريالي با گريد ‌‌A به صدا و سيما دادند که هم اکنون در مراحل پژوهش زندگي شهيد تهراني مقدم به سر مي‌برد تا امروز هم 12 مستند از زندگي شهيد تهراني مقدم و شهداي غدير پخش شده است و طي هفته آينده نيز برنامه‌هاي در دست پخش است.

برادرزاده شهيد تهراني مقدم تصريح کرد: موسسه فرهنگي شهداي غدير اقدام به فراخواني براي برگزاري مسابقات چهارجانبه علمي، ادبي و هنري با محوريت شهيد تهراني مقدم و شهداي غدير و بازدارندگي موشکي انجام داده است.

وي از نگارش زندگي نامه شهيد حسن تهراني مقدم توسط خانم سپهري نويسنده کتاب نورالدين پسر ايران خبر داد و خاطر نشان کرد: خانم سپهري کار پژوهشي بسيار سنگيني را پشتوانه اين کتاب قرار داده و انشا الله پس از نگارش آن، اين کتاب با حضور مقام معظم رهبري رونمايي خواهد شد.

موسسه فرهنگي شهداي غدير کتبي مانند پاييز 63 و جنگ شهري را منتشر کرده و کتاب ديگري نيز با موضوع شهداي غدير اکنون در حال نگارش است.

وي در پاسخ اين سوال که نگارش اسم تهراني مقدم چرا به دو صورت انجام مي‌شود تصريح کرد: با توجه به اينکه مقام معظم رهبري در ديدار خود با خانواده اين شهيد بزرگوار قرآني را به آنها هديه داده‌اند که در حاشيه آن تهراني مقدم با (ط) نوشته شده بود و اين نگارش در شناسنامه شهيد آمده است از رسانه‌ها خواهشنديم که از بردن اسم ايشان از نگارش صحيح استفاده کنند.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که چرا يادواره شهيد در استان کرمانشاه برگزار مي‌شود اظهار داشت: تمام شليک‌هاي موشک‌هاي شهيد تهراني مقدم در دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه بوده و هم اکنون نيز اکثر هم رزمان ايشان در اين استان به سر مي‌برند بنابر اين مسائل براي برگزاري يادواره در اين استان تصميم گيري شد.

 گفتني است در پايان اين مراسم از ويژه نامه نخستين سالگرد شهادت شهيد حسن تهراني مقدم رونمايي شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار