محمود كلهر:

تخصيص از تكنيك و قدرت رمز موفقيت تيم ملي است

كارشناس فوتبال گفت: سبك بازي تاجيكستان تقريبا به نوع بازي ازبكستان شباهت داشت و تيم ملي بازي مقابل تاجيكستان محك خوبي براي ديدار با ازبكستان خورد.

محمود كلهر كارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: كي روش كار خوبي كرد كه از بازيكناني كه كمتر در تركيب اصلي قرار ميگيرند استفاده كرد و باعث ايجاد انگيزه براي تيمش شد ما اصطلاحي به عنوان تيم اول و و دوم در سطح ملي نداريم و بازيكنانش فيكس در تيم ملي مي شوند كه تلاش بيشتري در تمرينات انجام دهند.
كلهر در ادامه بيان كرد: نوع مهره چيني براي بازي با ازبكستان خيلي مهم است كه اميدوارم كي روش تركيب مناسبي را در زمين بازي بگذارد.
وي بيان كرد: فوتبال ازبكستاني ها خيلي متفاوت تر از كره اي ها است آنها از لحاظ جسماني بسيار قوي هستند و بايد ملي پوشان خيلي مراقبت باشند تركيب اصلي تيم ملي مقابل ازبكستان بايد تلفيقي از بازيكنان با تكنيك و قدرتي باشد تيم ملي به خلاقيت علي كريمي و قدرت بدني اشكان دژاگه احتياج دارد.
وي تصريح كرد: رحمتي گلر اول تيم ملي فاصله اش با دروازه بانان ديگر زياد است و كي روش نمي تواند با قرار دادن يكي از گلرهاي دوم و سوم تيم ملي به جاي رحمتي در درون دروازه ريسك كند.
هادي عقيلي در دفاع وسط مي تواند جايگزين مناسبي براي پژمان منتظري و جلالي حسيني در تيم ملي باشد.
كلهر بيان كرد: در خط مياني علاوه بر جواد نكونام در كي روش مي تواند از  اميد ابراهيمي بازيك جوان و قدرتمند سياهان هم استفاده كند انصاري فرد هم در خط حمله مي تواند جايگزين خوبي براي مهاجمان، ثابت تيم ملي باشد در مجموع عملكرد بازيكنان ذخيره در بازي با تاجيكستان خوب بود و آنها مي‌توانند در آينده جايگزين نفرات اصلي در تيم ملي شوند.
كارشناس فوتبال درباره دريافت گل از بي دقتي مدافعان گفت: شكل تيم ه اي ما آرايش دفاع چهار نفره است و ناهماهنگي پس دفاعهاي وسط تيم ملي خيلي زياد است.
وي اظهار داشت: تيم ملي از همان جايي گل خورد كه دقيقاً مقابل كره جنوبي هم در اين نقطه دچار ضعف بود كره اي ها با قرار دادن يك فوروارد بلند قامت در محوطه جريمه مي‌خواستند از منطقه اي كه تيم ملي ضعف دارد به گل برسند كه با خوش شانسي محض تيم ملي به هدفشان نرسيدند.
كلهر گفت: كي روش سرمربي تيم ملي در اين زمان باقي مانده تا بازي با ازبكستان بايد حداقل آرايش ايستادن مدافعان در محوطه جريمه را درست كند و با پوشش دادن فضاهاي خالي نگذرد تيم ملي در اين منطقه از زمين گل بخورد.
وي عنوان كرد: مشكل خط دفاع تيم ملي ناهماهنگي بين بازيكنان است كه با تمرينات بيشتر اين مشكل هم قابل برطرف شدن است.
وي درباره بازي تيم ملي مقابل ازبكستان گفت: بازيكنان ازبكستان بسيار حرفه اي و خطرناك هستند و تيم ملي با خوش شانسي توانست سه امتياز بازي رفت را بدست آورد ازبكستاني ها قابل قياس با بازي قبلي شان با تيم ملي نيستند و از لحاظ تكنيك و هماهنگي به شرايط ايده آلي رسيده اند.
وي بيان كرد: ازبكستاني ها نمي توانند حريف قدرتمندي براي تيم ملي باشند و ملي پوشان با حمايت هوادارن خونگرم مي‌توانند سه امتياز بازي و فاصله شان را با تيم هاي ديگر زياد كنند.
كارشناس فوتبال گفت: بازيكنان ازبكستاني مثل هندوانه دربسته مي مانند و در برخي از بازيها بسيار عالي هستند و در برخي ديگر ضعيف عمل ميكنند آنها در خط دفاع ضعف دارند اما از مهاجمان كارآمد برخوردارند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر ملي پوشان دچار غرور كاذب نشوند و با تمام وجود بازي كنند در آزادي مي توانند تيم ملي ازبكستان را شكست دهند.
گفتني است:تيم ملي توانست در يك ديدار تداركاتي تاجيكستان را به نتيجه پر گل 6 بر 1 شكست دهند و آماده بازي با ازبكستان شوند./با
برچسب ها: کلهر ، تکنیک ، ازبکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار