قم/آیت‌الله نوری‌همدانی ؛

آیت الله العظمی گلپایگانی در صف اول مبارزه با طاغوت بود

آیت الله نوری همدانی گفت: مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی به عنوان همراه همیشگی امام ‌(ره) در صف اول مبارزه با طاغوت قرار داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، وی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره «فقیه آگاه» تکریم شخصیت با عظمت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی‌(ره) افزود: در زمان غیبت امام عصر‌(عج) زمام امور جامعه به طور کلی به فقهای بزرگ اسلام سپرده شده است و عناوین و عبارات زیادی از پیشوایان معصوم‌(ع) داریم که بیانگر نقش عظیم و جایگاه والای فقهای اسلام است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به نقش پر رنگ آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی در تربیت شاگردان برجسته،اظهار داشت: این عالم وارسته در عرصه تربیت شاگردان تاثیرگذار، بسیار موفق بود و علاوه بر آن، کارهای علمی این مرجع فقید در زمینه تالیف بسیار ارزشمند است.

وی در باره مبارزات سیاسی آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی گفت : وی از سال 1341 که انقلاب اسلامی شروع شد و حضرت امام خمینی‌(ره) پرچم انقلاب را برافراشت، همیشه همراه حضرت امام‌(ره) بود.

آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه یکی از کارهای فقها مبارزه با دشمنان اسلام و مسلمین است، یادآور شد: آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) در صف اول جز پیشتازان مبارزه با طاغوت بود.

کنگره فقیه آگاه با هدف گرامیداشت مرحوم آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی 18 آبان در مرکز فقهی ائمه‌ اطهار‌(ع) قم برگزار می شود./س

برچسب ها: قم ، نوری ، ایت الله ، گلپایگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.