«مرکوری» نماد جاه طلبی‌های اقتصادی روسیه +عکس

این برج به عنوان مرتفع ترين آسمان خراش اروپا در مسكو خودنمایی می کند و ارتفاع آن که هنوز در دست ساخت است و در مركز اقتصادي مسكو قرار دارد بيش از 338 متر خواهد بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روسیه تلاش زیادی برای نشان دادن چهره خود به عنوان کشوری پیشرفته و خارج شده از سیستم کمونیستی سابق انجام می دهد و ساخت نمادهای پیشرفت  و رشد اقتصادی، یکی از تاکیدات مسئولان این کشور است.

برج مرکوری یکی از جدیدترین این طرحهاست که به عنوان مرتفع ترين آسمان خراش اروپا در مسكو خودنمایی می کند. ارتفاع اين برج كه هنوز در دست ساخت است و در مركز اقتصادي مسكو قرار دارد بيش از 338 متر خواهد بود. اين ارتفاع، 29 متر بالاتر از برج «شارد» در لندن است كه تا ماه ژوئيه گذشته ركورد مرتفع ترين برج اروپا را در اختيار داشت.



مسئولان شهر مسکو معتقدند ساخت اين برج نشان مي دهد روسيه مي تواند پا به پاي معماري مدرن و مطابق با معيارهاي اروپا پيش برود. چهل طبقه اول اين برج به دفاتر اداري اختصاص پيدا خواهد كرد و در طبقه هاي بالاتر، آپارتمانهاي لوكس ساخته خواهد شد.

مقامات روسيه در ادامه بلندپروازی های خود اعلام کرده اند قصد دارند برجهاي مرتفع تري را در مسكو بسازند، به همين دليل پيش بيني مي شود ركورد مرتفع ترين برج اروپا براي مدتي در اختيار مسكو باقي بماند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار