در نشست سالانه انجمن علمی چشم پزشکان ایران مطرح شد:

وابستگی به تجهیزات پزشکی از مشکلات حوزه چشم پزشکی است

مسائلی از قبیل تاثیر تحریم ها در حوزه سلامت و وابستگی حوزه چشم پزشکی به تجهیزات پزشکی در نشست سالانه انجمن چشم پزشکان ایران مطرح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشتی مجلس در نشست سالانه انجمن چشم پزشکان گفت: مشکلی که جامعه چشم پزشکان با آن روبه رو هستند وابستگی به تجهیزات پزشکی است.  
 
وی خاطر نشان کرد: به طور معمول در سال برای تجهیزات پزشکی باید 1 میلیون دلار هزینه می کردیم و برای دارو حدود 1.5 میلیارد دلار که امسال این مساله با مشکل مواجه شده است.  
 
وی تصریح کرد: ارزی که بانک مرکزی به وزارت بهداشت اختصاص داده، 40 میلیون یورو بوده و این در شرایطی است که 50 میلیون یورو برای وسایل آرایشی بهداشتی اختصاص داده شده است.  
 
وی افزود: در شرایطی که ما در تحریم به سر می بریم یک عده افراد هستند که تنش ایجاد می کنند و سوء استفاده هایی صورت گرفته که ما در حال پیگیری هستیم .
 
وی یادآور شد: به دلیل تحریم های موجود ما در انتقال ارز با مشکل مواجه هستیم که این موضوعه نیز در حال پیگیری است.  
 
شهریاری اذعان داشت: اگر محور توسعه انسان سالم است، بنابراین باید سلامت جامعه مورد توجه قرار گیرد و یکی از اقدامات موثر در این زمینه پرداخت به موقع سهم حوزه سلامت است که باید از سوی دولت مورد توجه قرار بگیرد.  
 
وی بیان کرد: عدم درک صحیح مسئولین اجرایی کشور در حوزه سلامت باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده به طوری که اولویت این بخش اولویت دوازدهم و سیزدهم است.  
 
وی در خصوص تجهیزات پزشکی نیز به این نکته اشاره کرد که باید برای تجهیزات پزشکی ارز مرجع بدهند.  
 
شهریاری گفت: سال گذشته ارز مرجع 1050 تومان بود و امسال این قیمت 1226 تومان است که ما شاهد افزایش 17 درصدی تجهیزات هستیم که باعث شده شرکتهای وارد کننده قیمت ها را افزایش دهند.  
 
وی اظهار داشت: افرادی که دست اندرکار حوزه سلامت هستند باید در حل مشکلات این حوزه دقت کنند و بازی کردن در حوزه سلامت کشور را دچار چالش می کند چرا که با سلامت مردم سرو کار دارد./ع2
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، چشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار