مشهد/

والدين در بسياری از واكنش های نوجوانان مقصر هستند

عضو مركز تحقيقات روانپزشكي و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: والدين بايد با نتيجه به تغييرات رفتاری در نوجوانان به آنها آزادی های عملی به صورت مشروط بدهند همچنين روش های تربيتی متفاوتی را برای اين نوجوانان متفاوت خود در نظر بگيرند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد     ،دكتر پيمان هاشميان با اشاره به اينكه در اين مسير تغييرات جسمي و رواني بسياري براي فرد اتفاق مي افتد اظهار کرد: هورمون هاي مردانه و زنانه آزاد مي شود كه در اثر آنها تنش زيادي براي نوجوانان ايجاد مي شود.

وي مشكلات رفتاري را كه در دوران نوجواني براي فرد به وجود مي آيد طبيعي دانست و تصريح كرد: در اثر بحراني كه در دوره نوجواني به وجود مي آيد فرد به سوالات متعدد كه بيشتر ريشه هاي علت و معلولي دارند مواجه مي شود و به دليل به وجود آمدن اينگونه سوالات نوجوان دچار گيجي، اضطراب، افسردگي، پرخاشگري، بي نظمي و يا بي حوصلگي مي شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي مشهد در ارتباط با ديگر مسائلي كه ممكن است ذهن نوجوانان را درگير كند ادامه داد: در دوران نوجواني به دليل اينكه تمايلات افراد به سمت زندگي اجتماعي سوق پیدا می کند ممكن است حس رقابت طلبي در نوجوان به وجود بيايد و ذهن وي را به خود مشغول مي كند و همين مشغوليات فكري گاها سبب افت تحصيلي نوجوان مي شود .

هاشميان خاطر نشان كرد: همچنين در دوران نوجواني تفكر افراد تغيير شكل پيدا مي كند و به نوعی حالت تفكر خلاق و انتقادي تغيير شكل پيدا مي كند و گاهي به دليل استفاده نكردن درست از اين طرز فكر فرد ضعيف عمل مي كند و از طرفي توقعات زيادي كه والدين در زمينه هاي مختلف از آنها دارند موجب بروز بحران در افرادي مي شود كه در اين رده سني قرار دارند.

عضو مركز تحقيقات روانپزشكي و علوم رفتاري دانشگاه علوم پزشكي مشهد تاكيد كرد: نوجواني دوران گذاري است كه در آن كودك از حالت وابستگي كاملي كه دارد به سمت استقلال كامل حركت مي كند. /س

برچسب ها: والدین ، واکنش ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.