عضو کميسيون برنامه و بودجه:

کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي مستلزم برنامه‌ريزي جامع است

عضو کميسيون برنامه و بودجه گفت: براي کاهش وابستگي ساليانه به درآمدهاي نفتي بايد با برنامه‌ريزي جامعي در اين راستا گام برداشت.

سيد سعيد زمانيان دهکردي نماينده مردم شهرکرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عدم موفقيت در کاهش وابستگي ساليانه به درآمدهاي نفتي گفت: موضوع اقتصاد مقاومتي که از سوي مقام معظم رهبري مطرح شده، در راستاي عدم وابستگي به درآمدهاي نفتي و صادرات غير نفتي کشور است که متاسفانه در اين امر تاکنون به موفقيت چشم‌گيري دست پيدا نکرده‌ايم.

وي در ادامه افزود: بايد نگرش به نفت در کشور نگرشي سرمايه‌اي باشد و همچنين فروش نفت نبايد در قالب بودجه لحاظ شود و همچنين تحقق کاهش 20 درصدي ساليانه وابستگي به درآمدهاي نفتي مستلزم برنامه ريزي و تدوين چشم اندازي در رابطه با برنامه و بودجه است.

زمانيان با اشاره به مشکلات فعلي اقتصادي مطرح کرد: بسياري از مشکلات اقتصادي و نوسانات بازار متاسفانه از بي توجهي به بحث کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي بوده و در همين راستا کميسيون برنامه و بودجه به بررسي اين موضوع به شکلي جدي خواهد پرداخت.

نماينده مجلس نهم در پايان با بيان مزيت‌هاي کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي اظهار داشت: با کاهش وابستگي به درآمدهاي نفتي توليدات داخلي در بحث‌هاي مختلف صنعت و کشاورزي رونق خواهد گرفت و همچنين شعار حمات از کار و سرمايه ايراني رنگ و بوي عملي شدن به خود مي‌گيرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: درآمد ، نفت ، وابستگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار