لرستان/

مسئله امامت و ولايت بهترين الگو برای فرهنگ عمومی است

رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه استان لرستان با بيان اين‌كه مسئله امامت و ولايت بهترين الگو برای فرهنگ عمومی است، گفت: فرهنگ و علوم اهل ‌بيت(ع) غنی‌ترين منابع برای استفاده از آن به‌عنوان فرهنگ عمومی است كه می‌طلبد اين منابع عظيم به‌كار گرفته شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حجت‌الاسلام محمد حاجی‌پور، رئيس شورای سياستگذاری ائمه جمعه استان لرستان در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان كه به‌منظور برنامه‌ريزی مراسم روز فرهنگ عمومی، معرفی برنامه‌های دهه ولايت و امامت و بررسی راه‌كارهای فرهنگ‌سازی سبك زندگی ايرانی ـ اسلامی در خرم‌آ‌باد برگزار شد، با بيان اين‌كه مسئله امامت و ولايت بهترين الگو برای فرهنگ عمومی است، افزود: فرهنگ و علوم اهل ‌بيت(ع) غنی‌ترين منابع برای استفاده از آن به‌عنوان فرهنگ عمومی است كه می‌طلبد اين منابع عظيم به‌كار گرفته شوند.

وی ادامه داد: كتب آسمانی مثل قرآن و نهج‌البلاغه امام علی(ع) نيز به‌عنوان منابع غنی از فرهنگ هستند كه می‌طلبد از آنها نهايت استفاده را برد و در زمينه فرهنگ‌سازی در جامعه از آن استفاده كرد.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور ادامه داد: بايد در شورای فرهنگ عمومی كارگروه‌های مذهبی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشكيل شود و هر كدام از اعضای شورای فرهنگ عمومی به عضويت اين كارگروه‌ها درآيند.

رئيس شورای سياست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان‌ تأسيس يك پژوهشگاه علمی در حوزه علميه و يا دانشگاه‌ها را خواستار شد و افزود: مسائل مهم فرهنگی استان را رصد و راه‌حل برای آن ارائه دهند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.