صفارزاده:

همت آزاد راه است/ با آرم طرح ترافیک روزانه موافقم

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت مدرس گفت:‌همت با توجه به اینکه هیچ تقاطع همسطحی ندارد و تنها آزاد راه پایتخت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از کارگاه تخصصی خبرنگاران پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه دکتر صفارزاده با اشاره به اینکه اکثرالفاظ و کلماتی که در خصوص تردد خودروها مورد استفاده قرار می گیرد، الفاظی وارداتی هستند، گفت: ترافیک به معنای رفت و آمد معنای عاقلانه ای دارد و شهروندان را اذیت نمی کند اما چیزی که باعث آزردگی خاطر شهروندان می شود تراکم ترافیک است.
وی با تاکید بر اینکه در تهران اتوبان نداریم، افزود:‌ بزرگراه ها می توانند تاطع همسطح داشته باشند مثل بزرگراه های رسالت، مدرس، و صیاد شیرازی.
وی به برشمردن انواع سرعت بر اساس حمل و نقل پرداخت و یادآور شد:‌ سرعت آنی، سرعت متوسط مکانی، زمانی، سرعت طرح و سرعت مطمئنه از جمله انواع سرعت است.
صفارزاده با تاکید بر اینکه بایستی برای تعیین سرعت در معابر و بزرگراه ها تمامی پارامتر ها لحاظ شود، تصریح کرد: برای تعیین سرعت بایستی آسفالت، شانه راه و ... را در نظر بگیرند.
وی به سیکل چراغ های راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و اذعان داشت: فاصله زمانی بین سبز، زرد و قرمز شدن چراغ یک بازده زمانی مشخص است و از لحاظ علمی کنترل دستی چراغ های راهنمایی و رانندگی صحیح نیست.
صفارزاده یادآور شد:‌ یک بازده زمانی در چهار راه ها به عنوان allred تعریف شده که در این بازده زمانی که بین 3 تا 5 ثانیه است، مدت زمانی است که برای تخلیه تقاطع از خودرو اختصاص داده می شود اما متاسفانه شهروندان به این موضوع توجهی ندارند.
وی در خصوص کنترل هوشمند چهارراه ها خاطر نشان کرد:
کنترل هوشمند به معنای کنترل تمامی مسیرها از هر 4 طرف در تقاطع ها و شمارش تعداد خودروهای موجود در هر سمت است و بر اساس تعداد خودروها سیکل چراغ راهنمایی و رانندگی تعیین می شود که ای مورد به نوبه خود می تواند تراکم ترافیک را ساماندهی کند.
صفارزاده در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر قانونی بودن تبصره برای محدوده طرح ترافیک گفت: در هر کشوری محدوده ای را به عنوان محدوده طرح ترافیک تعیین می کنند و تعدادی خودرو را برای تردد روزانه در آن مجاز می دانند و شهرداری تهران متولی اصلی این امر است و اختصاص آرم های طرح ترافیک روزانه می تواند بسیار مفید باشد و به شخصه با آرم طرح ترافیک روزانه موافقم./ف
برچسب ها: همت ، آزاد راه ، طرح ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.