صحت انتخابات فدراسيون فوتبال تائيد مي شود؟

رویانیان: این مجمع در شأن ما و باشگاه پرسپولیس نیست/قنبر زاده:نمي توانم در تخلف مشارکت کنم

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز در سالن آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اعضای مجمع از ساعت 9:30 در سالن حضور یافتند و البته خبرنگاران که حدود 40 نفر بودند تا

ساعت 12 هنوز اجازه ورود نداشتند و پس از دریافت کارت ورود به سالن منتظر ورود به مجمع بودند.


در اولین حاشیه جدی پس از حضور خبرنگاران در محل مجمع علی فتح الله زاده مدیرعامل استقلال و محمد رویانیان مدیرعامل

پرسپولیس با حال قهر سالن را ترک کردند.

گفته می شود دلیل ترک جلسه توسط رویانیان این مسئله عنوان شده است، این جلسه در شأن ما و باشگاه پرسپولیس نیست در این

جلسه به یکی از دوستان ما توهین شده است لذا تشخیص دادیم که جلسه را ترک کنیم.


قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت تهران هم مجمع فدراسیون فوتبال را ترک کرد

مدیرعامل نفت تهران علت ترک مجمع را این چنین قلمداد کرد:

ضمن احترامی که به اعضای هیئت رئیس فدراسیون فوتبال دارم نمی توانم شاهد خلاف قانون شوم و در آن مشارکت نمایم در آئین نامه

فدراسیون فوتبال آمده بود که افراد بازنشسته نمی تواند در مجمع حضور داشته باشند و سازمان بازرسی کشور هم به این موضوع تأکید

داشت و علیرغم اینکه هیئت رئیس هم اصرار داشت به انتخاب نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال بنده هم نمی توانستم یک کاری که خلاف

قانون است شرکت کنم تصمیم گرفتم که به خاطر حق باشگاه نفت تهران در مجمع حضور نداشته باشم و مجمع را ترک کردم.


بهروان نائب رئیس دوم انتخاب شد

غلامرضا بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال از 58 رأی با کسب 45 رأی و 13 رأی سفید به عنوان نائب رئیس دوم فدراسیون فوتبال

انتخاب شد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال گفت: همه باید برای رشد و حرکت رو به جلوی فوتبال تلاش کنیم و با همفکری و همدلی به سمت و سوی اهداف عالیه قدم برداریم.

 سید حمید سجادی ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مهم ترین مسئله حمایت از تیم ملی فوتبال و صعود به جام جهانی است و باید برای تحقق این اتفاق مهم و ارزشمند تلاش کنیم.



 وی ادامه داد: مجمع عمومی فدراسیون فوتبال طبق دستور جلسه و با نظم خوبی پیش رفت و برگزاری انتخابات نایب رییس دوم با رای اکثریت اعضای مجمع برگزار شد.

 معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص نامه سازمان بازرسی کل کشور گفت: متن نامه سازمان بازرسی قبل از برگزاری انتخابات قرائت شد و با نظر رییس فدراسیون و اعضای مجمع تصمیم به برگزاری انتخابات گرفته شد که البته من بعنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان رای خودم را به صندوق نینداختم.

 سجادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مراجع مربوطه و پیگیری هایی که صورت می گیرد این مشکل برطرف شود.


بهروان: بازنشسته هستم اما کفاشیان درخواست کرد که بمانم

غلامرضا بهروان گفت: در ابتدای مراسم کفاشیان نامه بازرسی کل کشور را قرائت کرد و منعی برای حضور بنده وجود نداشت و هرچه بگویند من قبول دارم و بازنشستگی را انکار نمی کنم.


وی ادامه داد: از تمامی کسانی که به من رأی دادند تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم فوتبال کمک کنم.

بهروان در مورد علت ترک مجمع توسط برخی افراد گفت: علت را نمی دانم اما به اعتقاد من موضوع خاصی وجود نداشت من از این پس با جدیت کامل برنامه های فوتبال را دنبال می کنم و به ویژه جام حذفی را که برای سال آینده برنامه ریزی می کنم تا این جام سال بعد با شکوه برگزار شود.


کفاشيان: جو مناسبی در مجمع حاکم بود

علی کفاشیان رئيس فدراسيون فوتبال گفت: شرایط و جو مناسبی در سالن مجمع وجود داشت و البته افرادی هم که اعتراض داشتند من دلیلش را نمی دانم، نظر بازرسی کل کشور، برگزاری انتخابات مجمع بود و اگر من هم بازنشسته بودم انتخاب من و بهروان هم باید غیر قانونی باشد.


وی ادامه داد: با این شرایط که برخی دوستان اعتراض کردند احتمالاً من هم غیر قانونی هستم و از اینکه فرد مورد نظر من رأی آورد خوشحال هستم.

کفاشیان در مورد جام حذفی گفت: این جام با درخواست کی روش برگزار نشد و به دلیل سنگینی برنامه های AFC نمی توانستیم ریسک کنیم و جام حذفی را برگزار کنیم هر کس اعتراض دارد به صورت کتبی اعلام کند رسیدگی خواهیم کرد.


منصوریان: دوستان مطلع نیستند فوتبالمان تعلیق می شود

علیرضا منصوریان مربی تیم امید کشورمان گفت: دوستانی که مجمع را غیر قانونی اعلام کردند و جلسه را ترک کردند مطلع نیستند اگر این مجمع برگزار نمی شد فوتبالمان تعلیق می شد و اگر این اتفاق بیفتد فاجعه است و فوتبالمان نابود می شود.

وی ادامه داد: در خصوص ترک جلسه فتح اله زاده و رویانیان اطلاعی ندارم آنها پشت سرمن نشسته بودند و متوجه خروج آنها از جلسه نشدم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جام حذفی به سود فوتبال ما است و کی روش هم مخالف لغو این مسابقات است و این جام دومین جام معتبر تمام کشورها است.


منصوریان در خصوص اعتراض به معرفی تقوی برای حضور در کلاس های بین المللی مربی گری خاطر نشان کرد: حق من استیلی و گل

محمدی بود در این کلاس ها شرکت کنیم ما بازیکنان ملی بودیم و در 2 تیم استقلال و پرسپولیس کلی جام آوردیم ودر رده ملی افتخارات

زیادی داریم و نباید در شرایطی که ما هستیم تقوی را معرفی می کردند و فکر کنم معینی تحت شرایط خاص این کار را کرد و من کتباً

اعتراضم را اعلام کردم، حتی ابراهیم زاده مربی نفت تهران می توانست معرفی شود.


** مجمع فدراسیون فوتبال با همه تفاسیر و اعتراضات و... به پایان رسيد اما جالب است که در این مجمع افراد ناراضی حرفهایی زدند که قابل

تامل است و با توجه به اتفاقاتی که در انتخابات هیئت فوتبال استان فارس و گاف های بیشمار فدراسيون در این باره، این بار نیز، مجمع

فدراسیون فوتبال همانند انتخاب خود کفاشیان درمجمع گذشته حاشیه ساز شد، قهر مدیر عامل استقلال،‌ پرسپولیس و نفت و اعتراض

مدیر عامل داماش و صحبت های تلویحی نماینده وزیر ورزش در مجمع همه و همه نشان از حاشیه های بی شمار مجمع و نیاز به بررسی

مجدد است.


 کفاشيان :خوشحالم که گزينه من راي آورد

بحث بازنشستگی بهروان که فرد مورد علاقه کفاشیان برای نائب رئیس دوم بود اولویت اصلی این مجمع بود، تا جائیکه خود کفاشیان عنوان

کرد( خوشحالم که فرد مورد نظرم رای آورد) اینکه عده ای از اعضا مجمع معتقد بودند که این مجمع شرایط رای گیری ندارد اما این اتفاق افتاد

و پس از آن حمید سجادی معاون وزیر ورزشی اعلام کرد باید موضوع بازنشستگی بهروان حل شود نشان دهنده این است که مشکل جدی

است و سوال اینجاست که اگر بازنشسته بود چرا اجازه برگزاری انتخابات داده شد.



گزارش مالي مجمع شفاف بود؟

و اما مروری بر اتفاقات و صحبت ها ی مجمع نشان دهنده ادعاهای برخی ها مبنی بر گره کور دوباره فوتبال با دستانی که بعد از این شاید با دندان هم سخت باز شود می‌باشد.

کفاشیان ریاست فدراسیون فوتبال در ابتدا گزارش مالی را قرائت کرد و گفت: این گزارش توسط یک موسسه معتبر انجام گرفته که هیچ گاه گزارشی خلاف واقع نمی‌دهد.

و در ادامه درمورد جام حذفی هم گفت: در جلسات متعدد با کادر فنی تیم ملی به این نتیجه رسیدیم که جام حذفی برگزار شود.


بهروان: معترضين با من مشکلي نداشتند

اما غلامرضا بهروان هم پس از کسب آرای نائب رئیس گفت: انتخابات آزاد بود و من هم تلاش می‌کنم اعتماد آنها را جواب بدهم البته فتح الله زاده و رویانیان در نامه ای نوشتند که شان ما رعایت نشده است و به همین دلیل مجمع را ترک می‌کنیم.



صندلي هاي دردسر ساز

البته رئیس فدراسیون قاطعانه اعلام کرد که شان انسان ها در صندلی نیست و شاید برخی آقایان این موضوع را بی جهت بزرگ کردند چرا که حروف الفبا تعیین کننده است نه شخصیت ها!


نکونام :سرخابي ها به خاطر اين جلسه را ترک مردند که بحث مالي شفاف نبود

جواد نکونام یکی از اعضا مجمع نیز معتقد بود مدیران سرخابی به خاطر شفاف نبودن مسائل ها جلسه را ترک کردند. اما نکته قابل توجه این موضوع بود که نماینده وزارت ورزش یعنی سجادی گفت:‌ وظیفه داشتم در این انتخابات شرکت کنم اما رای ندادم، وی گفت: نامه سازمان بازرسی شان را قرائت کردیم و طبق نظر کفاشیان تصمیم به انتخابات گرفته شد که البته موضوع بازنشستگی بهروان می بایستی حل شود.


 

سجادي:صحت انتخابات را بعد اعلام مي کنيم

سجادی در مورد انتخابات هیئت فوتبال فارس نیز گفت: مراحل پایانی این انتخابات در دفتر امور مشترک فدراسیون ها در حال بررسی است و بزودی جواب را اعلام می‌کنیم.


وزارت ورزش بايد زودتر بازنشسته ها را اعلام مي کرد/آيت الهي هم باز نشسته است

عزیزی خادم عضو مجمع فدراسیون فوتبال نیز معتقد بود وزارت ورزش می‌بایستی بازنشسته ها زود تر اعلام می‌کرد آیت الهی، بهروان، رحیمی بازنشسته هستند ولی می‌بایستی قبلا فکر آن را می‌کردیم.



آيت الهي: باز نشسته نيستم خيالم راحت است

هادی آیت الهی نائب رئیس اول فدراسیون نیز در پایان گفت: من بازنشسته نیستم و با خیال راحت کاری می‌کنم رویانیان و فتح الله زاده نباید می‌رفتند، ضمن اینکه باطل شدن انتخابات هیئت فوتبال فارس شایعه است که رسانه ها درست کردند.


قحط الرجال ورزشي کماکان ادامه دارد

تمام قضیه به اینجا ختم نمی‌شود حالا از این به بعد باید به دنبال مشکل تعلیق و برکناری و دعواهای از نوع فوتبال باشیم.

مجمع به پایان رسید و بهروان نائب رئیس شد، سه مدیر عامل قهر کردند، سجادی صحت انتخابات را به بعد موکول کرد.

جعفری مدیر عامل فجر برخی ها را تازه واردخواند، کفاشیان در موردمنزلت و صندلی صحبت کرد و...

اما ما که نفهمیدیم چرا در ورزش آنقدر قحط الرجال داریم که همه بازنشسته ها سرکارند و تازه نفس ها نفس بریده./با

برچسب ها: رویانیان ، مجمع ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار