لايق حقيقي:

سامانه اطلاعاتي جامع براي شناسايي دانش‌آموزان ايثارگر ايجاد شود

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان تهران با اشاره به اينکه آمار دقيقي از آزادگان، جانبازان و مفقودالاثرهاي دانش آموز وجود ندارد، اظهار داشت: بايد سامانه اطلاعاتي جامعي در اين زمينه تهيه کنيم.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، جعفر لايق حقيقي، صبح امروز در همايش فرماندهان و شوراهاي بسيج نواحي 23 گانه بسيج دانش‌آموزي سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، با بيان اينکه هفته بسيج دانش آموزي متعلق به تمام بسيجيان دانش آموز اين سرزمين است، اظهار داشت: اين ايام که برنامه‌هاي آن از 7 آبان ماه آغاز مي‌شود تا روز 13 آبان که مشت گره خورده عليه استکبار جهاني بلند مي‌شود ادامه دارد.

وي با ابراز ناخرسندي از اين‌که از تعداد يک ميليون و 200 هزار دانش آموز تهران، تنها 180 هزار دانش آموز بسيجي هستند، افزود: بسيج دانش آموزي تهران، فعاليت‌هاي گسترده‌اي در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، بصيرتي و حلقه‌هاي صالحين دارد که اين حلقه‌ها ازسال گذشته به طور جدي پيگيري مي‌شود و اميدواريم تمامي اهداف بسيج در اين حلقه‌ها بين دانش آموزان شکل بگيرد.

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان تهران، دغدغه اصلي بسيج دانش آموزي را نقطه‌اي خواند که در آن دانش آموزان قادر باشند از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري را بکاهند و تصريح کرد: فرزندان اين مرز و بوم بايد پس از اتمام تحصيلات خود اين نقطه اطمينان و اتکا را به ما بدهند.

لايق حقيقي با گرامي‌داشت خاطره شهداي دانش‌آموز گفت: بسيج دانش‌آموزي بايد بتواند مقام اين شهدا را به تصوير کشيده و زمينه‌ساز ترويج فرهنگ شهادت و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در دانش‌آموزان باشد.

وي وظايف اصلي بسيج دانش‌آموزي را آموزش وفاي به عهد، نيکويي خلق با والدين و پرهيز از دستبرد به امانت خواند و تصريح کرد: دانش آموزان بسيجي دختر و پسر به فضاي بسيج اطمينان پيدا کرده، خود و اوقات‌شان را در اختيار اين نهاد قرار دهند بنابراين بايد دقت بسياري کرد و ساده انگارانه از اين مسئله عبور نکرد.

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان تهران ادامه داد: ما نبايد به هيچ وجه به اين امانات دستبرد زده و از آنچه که بايد در اختيار آنان قرار دهيم، دريغ کنيم و هرگونه کوتاهي از مسئوليت ما عواقب بدي خواهد داشت.

وي اشاعه فرهنگ نکوداشت بزرگان خانواده به دانش‌آموزان را برگ برنده‌اي براي بسيج خواند و اظهار داشت: محوريت تمام موفقيت‌ها و شکست‌ها در خانواده است و اگر بتوانيم ارتباط قوي بين دانش‌آموزان و والدين برقرار کنيم و حتي خود ما فرهنگيان با فرهنگ‌سازي در انظار عمومي دست والدينمان را ببوسيم، مي‌توانيم گامي ارزنده در اين زمينه برداريم.

لايق حقيقي با اشاره به اينکه آمار دقيقي از آزادگان، جانبازان و مفقودالاثرهاي دانش آموز وجود ندارد، اظهار داشت: بايد سامانه اطلاعاتي جامعي در اين زمينه تهيه کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه اعزام‌هاي راهيان نور دانش‌آموزي تهران، امسال بسيار با شکوه و قابل تقدير بود، تصريح کرد: جمعه هفته گذشته سانحه‌اي دلخراش در راهيان نور بروجن اتفاق افتاد. پس از آن در تهران با وجود اينکه مشکلي براي کاروانيان راهيان نور پيش نيامده بوده و بسيار منسجم برگزار شده بود هجمه رواني شديدي توسط رسانه‌هاي خارجي و پس از آن رسانه‌هاي داخلي بويژه صدا و سيما شکل گرفت.

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان تهران با يادآوري اينکه يکي از باشکوه‌ترين اعزام‌ها در روزهاي شنبه و پس از آن يک‌شنبه در نواحي حبيب‌بن‌مظاهر و ابوذر صورت گرفت، افزود: شور و نشاط در بين دانش‌آموزان و اولياي آنان کاملاً مشهود بود.

وي با انتقاد از چاپ اين مطلب در روزنامه جمهوري اسلامي که "بنا به فتواي مراجع که به خطر انداختن جان افراد جايز نيست"، اعزام به راهيان نور نيز جايز نيست، تصريح کرد: بعضي‌ها با تصميمات خود ما را دچار مشکلاتي کردند و باعث شدند اردوهاي راهيان نور استان تهران تا 15 آبان لغو شود.

وي تأکيد کرد: صبحگاه مشترک در شلمچه باحضور 8 هزار دانش آموز علاوه براينکه نشان داد هيچ ريزشي در آمار علاقه‌مندان به راهيان نور ايجاد نشده، جاي خالي دانش آموزان تهراني را نيز نمايان کرد.

وي از گفتگو و تلاش براي راه اندازي هرچه سريع تر اعزام به راهيان نور خبر داد و اظهار داشت: تا زماني که اين اعزام‌ها آغاز شود فضا را براي دانش آموزان اماده نگه داريد.

لايق حقيقي در پايان از راه‌اندازي نمايشگاهي از فعاليت‌ها و دستاوردهاي راهيان بسيج دانش‌آموزي نواحي استان تهران خبرداد و خاطرنشان کرد: اين نمايشگاه مي‌تواند آثار و برکات دستاوردهاي اين اردوهاي ارزشمند را به همگان نشان دهد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار