لرستان/

برگزاری كارگاه شبيه سازی سازه با ماكارونی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد

كارگاه شبيه سازی سازه با ماكارونی توسط انجمن علمی عمران و با همكاري كميته رسمی ايران- خرپا در ساختمان بحرالعلوم مجتمع دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به كار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان رضا كرمی از اعضای انجمن علمی عمران درباره اين كارگاه به شركت كنندگان توضيحاتی ارائه داد.

سپس مهندس سيد مسعود افضلی از اساتيد اين دوره آموزشی به آموزشهای تئوری و نرم‌افزارهای لازم اين نوع سازه ها پرداخت و در مورد سازه هاي مختلف و تحليل آنها به وسيله نكات درسي مربوط به مباحث استاتيك، مقاومت مصالح و تحليل سازه، مطالب نظري مرتبط با سازه های ماكارونی مطالبي ارائه نمود.

سپس آموزش نرم افزاري به چگونگي ترسيم سازه ماكاروني با نرم افزارAuto cad و تحليل آن توسطSap2000، اختصاص يافت. در اين بخش افضلی به وسيله ويدئو پروژكتور به آموزش نكات نرم افزاري در خصوص ترسيم و تحليل يك سازه ماكاروني پرداخت كه در حين آموزش شركت كنندگان خود اقدام به ترسيم مرحله به مرحله ي سازه با Laptop مي كردند.

مهندس جواد عباسي ديگر مدرس مهمان نيز به مرور آئين نامه مسابقات گذشته و آئين نامه مسابقات خاوران كه در ماه آينده برگزار خواهد شد پرداخت.

پس از ساخت كامل سازه ها توسط گروه ها ،اساتيد نكات لازم را براي بارگذاري سازه آموزش داده و براي رفع نقايص ايجاد شده در سازه ها، راهنمايي ها و كمكهاي لازم را به دانشجويان ارائه دادند. در نهايت دانشجويان توانستند كار خود را با موفقيت به پايان برده و تائيديه نهايي براي ايجاد مقاومت لازم در سازه را از اساتيد بگيرند.

در پايان اين دوره يك روزه، با اعطا گواهي نامه معتبر تنها كميته آموزش تحليل و ساخت سازه با ماكاروني در كشور با عنوان "انجمن ايران خرپا" به شركت كنندگاني كه توانسته بودند كار خود را به پايان برسانند، اين كارگاه خاتمه يافت.

تعداد شركت كنندگان اين كارگاه 60 نفر بوده كه علاوه بر دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجرد،دانشجويان دانشگاه هاي آيت ا... العظمي بروجردي، پيام نور، هنر، غيرانتفاعي ياسين، جامع علمي كاربردي، دانشگاه هاي آزاد واحد ملاير و اراك و تعدادي از فارغ التحصيلان نيز حضور يافتند.

از لحاظ گستردگي رشته هاي تحصيلي نيز دانشجويان به ترتيب از گروه هاي عمران، معماري، مكانيك و صنايع شركت داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.