رئيس فدراسيون تنيس:

برخي از بازيكنان حد و مرز خود را نمي دانند / حريفان متخلف به اشد مجازات مي رسند!

شايسته گفت: برخي از بازيكنان حد و مرز خود را نمي دانند، به طوري كه براي حضور در رقابتهاي ليگ برتر به دنبال دريافت مبالغ هنفگت از باشگاههاي خود هستند كه پرداخت اين مبالغ در گنجايش ليگ برتر تنيس نيست.

مجيد شايسته رئيس فدراسيون تنيس كشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: دور رفت رقابتهاي ليگ برتر تنيش به مدت يك هفته و به ميزباني تهران برگزار شد و پيش از اين پس از برگزاري جلساتي با حضور اعضا هيئت رئيسه و دو نماينده از باشگاهها به اين نتيجه رسيديم كه اين دور از رقابت ها را به صورت هفتگي و متمركز برگزار كنيم و اين در حالي است كه اين رقابتها به صورت رفت و برگشت برگزار مي شد اما انجام اين مسابقه به صورت هفتگي باعث مي شود كه تنيسورها همچون مسابقات ديويس كاپ با يكديگر به رقابت بپردازند.

وي گفت: ما در نظر داريم تا زمان برگزاري هفته دوم اين رقابت ها با تشكيل دوره هاي آموزشي بازيكنان و مربيان اين رشته با علم روز تنيس آشنا شوند و زماني كه به اين نتيجه برسيم كه برگزاري رقابتهاي ليگ برتر با شرايط جديد ما را به اهدافمان نرساند اين پيكارها را همچون گذشته برگزار خواهيم كرد.

شايسته افزود: ما نمي خواهيم با صرف هزينه و زمان صرفا به دنبال برگزاري مسابقات باشيم به همين دليل ما در نظر داريم براي نقاط ضعف و قوت اين مسابقات در خصوص نحوه برگزاري آن تصميم گيري كنيم.

وي در خصوص عدم حضور چند بازيكن در ليگ امسال تصريح كرد: متاسفانه برخي از بازيكنان حد و مرز خود را نمي دانند و به طوري كه براي حضور در رقابتهاي ليگ برتر به دنبال دريافت مبالغ هنفگت از باشگاههاي خود هستند كه پرداخت اين مبالغ در گنجايش ليگ برتر تنيس نيست .

وي يادآور شد: بنده به عنوان رئيس فدراسيون تنيس نمي خواهم يك طرفه قضاوت كنم به همين دليل هر بازيكني كه ادعا دارد به دليل حضور بازيكنان جوان در اين رقابت فرصتي براي حضور آنها در ليگ برتر وجود نداشت من حاضرم آنها را توجيه كنم.

**حضور جوانان در ليگ برتر مزيت است

وي گفت: حضور بازيكنان جوان در رقابتهاي ليگ برتر يك فرصت محسوب مي شود چرا كه بازي آنها در كنار تنيسورهاي بزرگسال باعث افزايش تجربه اين تنيسورها مي شود و همچنين انجام بازي تيمي نيز آشنا مي شويم.

**در تنيس دچار فقر بازيكن نيستيم

وي اظهار داشت: يكي از اهداف اصلي فدراسيون تقويت تيم هاي پايه است به همين دليل در حاضر نيز شرايطي در فدراسيون حاكم است كه به دنبال تقويت تيم هاي پايه و بازيكن سازي براي آينده هستيم چرا كه ما در اين رشته با فقر بازيكن مواجه هستيم و در حال حاضر استفاده از جوانان در رقابتهاي ليگ برتر كمك بزرگي به اين رشته مي كند، در گذشته اين كار به خوبي انجام نشده است و همين امر باعث شده تا در اين خصوص مشكلاتي وجود داشته باشد.

وي تاكيد كرد: متاسفانه بسياري از بازيكنان طراز اول کشورمان پس از حضور کوتاه مدت در تیم ملی به دنبال آموزش دادن به سایر تنیسورها می روند که این امر باعث می شود که تنیس کشورمان دچار مشکل شود و از این بابت صدمه ببینیم.

** بهتر است لیگ برتر در فصل تابستان برگزار شود

مربی در خصوص برگزاری رقابت های لیگ برتر در فصل سرما افزود: یکی از اهداف فدراسیون برگزاری مسابقات لیگ برتر در فصل تابستان اما به دلیل عدم همکاری برخی از باشگاه ها ما نتوانستیم این مسابقات را در تابستان برگزار کنیم .

وی تصریح کرد: قرار است برنامه مسابقات سال آینده آذر ماه سال جاری قطعی شود و در نظر داریم برگزاری این مسابقات را در فصل تابستان و در شهرهای مختلف برگزار کنیم تا آنها نیز فرصت برگزاری این رقابت ها را داشته باشند.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: جذب یک مربی خارجی برای تیم های پایه، منتفی نشده است به طوری که هفته گذشته نیز یکی از مربیان خارجی رزومه خود را در اختیار ما قرار داد و یکی از اهداف ما در خصوص جذب مربی خارجی تقویت تیم های پایه است به همین دلیل ما نمی خواهیم با در اختیار گرفتن یک مربی خارجی ارز را از کشور خارج کنیم و مهم این است که این مربیان برایمان اثر گذار باشند اما تاکنون در این خصوص به نتیجه نرسیدیم.

وی گفت: همچنین به دلیل این که مربیان خارجی سطح بالای تنیس دستمزد های هنگفتی را دریافت می کنند به همین دلیل در اختیار گرفتن مربی خارجی به راحتی امکان پذیر نیست.

شایسته در پایان در خصوص فعالیت مربیان این رشته در کشور خاطر نشان کرد: فرصت مربیان تنیس برای تمدید کارت مربیگری خود اول آبان ماه سال جاری به پایان رسیده به همین دلیل بار دیگر از مربیان فعال در این رشته درخواست می کنم تا با مراجعه به فدراسیون نسبت به تمدید کارت های خود اقدام کنند.

وی ادامه دارد: همچنین طبق قانون هیچ مربی مردی حق ‌آموزش دادن به بانوان را ندارد و با توجه به این که همچنین چیزی خلاف قانون و شئونات اسلامی است در صورت مشاهده آن فرد متخلف به اشد مجازات خواهد رسید و برخورد شدیدی با وی خواهیم کرد و با وجود این که ما چندین بار به مربیان در خصوص تمدید کارت های خود اخطار دادیم اما با این حال در این مدت چند مورد به بنده گزارش شد و این در حالی است که پیش از این و طی 3 گذشته نیز به آنها اعلام کرده بودیم که در این خصوص کوتاهی نکنند و امیدوارم مربیان به این تذکرات عمل کنند چرا که نمی خواهیم کار به جایی برسد که از قانونی اقدام کنیم.

وی یادآور شد: همچنین در این خصوص دیگر به مربیان متخلف فرصت برای تمدید کارت های مربیگری خود نخواهیم داد./آق

برچسب ها: تنیس ، فدراسیون ، شایسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار