صادقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

تشكيل يك قاعده ثابت در تبديل مجازات‌ حبس به مجازات جايگزين

يك حقوقدان گفت: تبديل مجازات حبس به مجازات‌هاي جايگزين بايد به يك قاعده ثابت تبديل شده و و از لحاظ حقوقي تحديد مجازتهاي حبس، باعث كاهش جرايم در سطح جامعه مي‌شود.

محمود صادقي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به صدور بخشنامه‌ رئیس قوه قضائیه در تبدیل مجازات حبس کمتر از 6 ماه به تعلیق اجرای مجازات، جزای نقدی متناسب و یا مجازات تعزیری و اجتماعی دیگری به محاکم کیفری اظهار داشت: هدف از صدور اين بخشنامه حبس‌زدايي و كاهش جمعيت كيفري زندان‌هاست.

اين وكيل پايه يك دادگستري با بيان اينكه اين طرح از افزايش ورود افراد به زندان جلوگيري مي‌كند، گفت: اين امر مانع بسياري از جرايم ديگر داراي آثار منفي موجود در زندان مي‌شود.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه اين قانون نبايد اطمينان متهم را براي تكرار جرم جلب كند، تصريح كرد: قانون تبديل حبس كمتر از 3 ماه به حداقل جريمه نقدي و بخشنامه تبديل حبس كمتر از 6 ماه به مجازات‌هاي جايگزين بايد بر اساس نظر قاضي و متناسب با وضعيت متهم باشد.

صادقي تاكيد كرد: تبديل مجازات حبس به مجازات‌هاي جايگزين بايد به يك قاعده ثابت تبديل شده و و از لحاظ حقوقي تحديد مجازاتهاي حبس، باعث كاهش جرايم در سطح جامعه مي‌شود.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان كرد: تبديل مجازات حبس به مجازات‌هاي بازدارنده و تخفيف يا تعليق مجازات، یکی‌ از راهکارهای اصلی کاهش تعداد افرادی است که به مجازات سالب‌ آزادی محکوم می‌شوند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار