خوزستان/

یک نمایش از خوزستان به جشنواره «صاحب‌دلان» راه یافت

نمایش «وقتی کلاغ جوان می‌شود» به نویسندگی امیرحسین طاهری و کارگردانی مصطفی بوعذار از خوزستان به سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دینی"صاحب‌دلان"‌ راه یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان ؛مصطفی بوعذار کارگردان این اثر نمایشی در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ اظهار داشت: نمایش «وقتی کلاغ جوان می‌شود» به عنوان تنها نماینده خوزستان به این جشنواره بین‌المللی راه یافته است.

وی افزود: این نمایش در قالب گروه تئاتر "آیین مردم" با حضور جمعی از هنرمندان متعهد و پرتلاش تئاتر اهواز با تمرینات فشرده و مستمر به این جشنواره راه یافت.

به گفته این کارگردان؛‌ این گروه فعال‌ترین گروه تئاتر خوزستان است که در سال‌های 89 و 90 بیشترین حضور و شرکت در جشنواره‌های خارج از استان را داشته است و از ابتدای سال جاری نیز در چهار جشنواره ملی حضور یافته است.

بوعذار ادامه داد:‌ نمایش «وقتی کلاغ جوان می‌شود» با ساختاری قوی و ارزشمند به برهه‌ای از تاریخ اسلام پرداخته است و به شخصیت‌هایی همچون ابومسلم خراسانی تأکید دارد.

این هنرمند خوزستانی اظهار داشت: جشنواره بین المللی تئاتر دینی «صاحب‌دلان»‌ پس از جشنواره فجر،‌ یکی از رویدادهای مهم تئاتر کشور است که با شیوه‌ای متفاوت از جشنواره‌های موضوعی برگزار می‌شود.

بوعذار ادامه داد: در این دوره از جشنواره از مجموع 375 اثر ارسالی،‌ 24 متن پذیرفته شد که نمایش «وقتی کلاغ جوان می‌شود» یکی از آنهاست.

کارگردان این نمایش بیان کرد: ‌نمایش‌های پذیرفته شده این جشنواره، همزمان با سراسر کشور، در محل تولید به مدت 15 روز اجرای عمومی خواهند داشت. 

وی محل اجرای عمومی نمایش «وقتی کلاغ جوان می‌شود» را تالار آفتاب اهواز عنوان کرد و گفت: زمان اجرا نیز به زودی اعلام می‌شود.

این کارگردان از نبود حمایت از آثار فاخر ارزشی و دینی انتقاد کرد و گفت: برای تولید آثار ارزشی،‌ نیازمند حمایت مسئولان فرهنگی استان هستیم و باید بستر لازم در این زمینه فراهم شود.

بوعذار بیان کرد:‌ وضعیت تئاتر در موضوع اجراهای عمومی به ویژه در اهواز باید ساماندهی شود به گونه‌ای که در طول سال شاهد میزبانی اجراهای عمومی در شهر باشیم.

سومین جشنواره سراسری تئاتر صاحب‌دلان از 15 مهرماه تا 15 اسفندماه به دبیری علی موذنی در سراسر کشور برگزار می‌شود./س
برچسب ها: نمایش ، صاحب ، دلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.