نشست نقد و بررسي سريال "ديوار":

سيروس مقدم:منتقدان برايم مهم نيستند/ سوژه هاي من برگرفته از جامعه ملتهب است

نظر مخاطبان عام و مردم نسبت به سوژه هاي انتخابي من در سريال سازي نسبت به منتقدان و كارشناسان اهميت بيشتري دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي سريال "ديوار" با حضور سيروس مقدم كارگردان، فرشاد گل سفيدي مدير تصويربرداري، خشايار موحديان تدوين گر، عليرضا فتحي طراح  بدلكاري، مهدي سلطاني و مهرداد صديقيان بازيگر و محمدرضا لطفي منتقد شب گذشته در فرهنگسراي فردوس برگزار شد.
در ابتداي نشست سيروس مقدم كارگردان "ديوار" در خصوص رمز موفقيت سريال هاي خود و استقبال مردم گفت: پركردن اوقات فراغت مردم به شكل سالم يكي از وظايف اصلي تلويزيون است و زماني كه در جذب مخاطب موفق نباشد انگار اثري ساخته نشده است.
وي ادامه داد: براي من نظر مخاطب عام و مردم نسبت به منتقدان و كارشناسان اهميت بيشتري دارد و در كارهايم دروغ گويي، ساده گويي و كم فروشي وجود ندارد.

مقدم تصريح كرد: از اصول اوليه و مهم يك كار نمايشي انتخاب موضوع از دل جامعه و شخصيت هاي اجتماعي است تا مردم با كاراكترها همذات پنداري كنند.
وي در خصوص ويژگي كارگرداني و سبك خود، عنوان كرد: سوژه هاي انتخابي من برگرفته از جامعه ملتهب است كه به اقتضاي داستان نماهاي مختلفي را خلق مي كند.
مقدم اظهار داشت: زماني كه جامعه آرامش داشته باشد به طور قطع هم سريال هاي من نيز با آرامش با آن برخورد مي كند برخلاف سريال نرگس كه كمترين حركت دوربين را داشت سريال هاي ثريا و ديوار نياز به اين نوع جنس را داشت كه تصاوير را به مخاطب منتقل كند.
در ادامه مهدي سلطاني، بازيگر نقش جميل در خصوص حضور خود در سريال ديوار عنوان كرد: فيلم نامه خوب كارگردان و عوامل حرفه اي و همچنين پارامترهاي خوب براي يك انتخاب ايده آل دليل حضور من بود.
وي ضمن اشاره به استاندارد بودن يك اثر اظهار داشت: با توجه به تغيير سليقه مردم ساخت يك اثر موفق و استاندارد براي مخاطب انبوه به مراتب سخت تر و پيچيده تر است.
سلطاني در خصوص شخصيت جميل افزود: جميل پيش از آن كه خلافكار باشد يك آدم بود افرادي هستند كه دچار كينه توزي و انجام حركات اشتباه در انواع مختلف هستند.
وي خاطرنشان كرد: زيبايي شخصيت جميل نشات گرفته از علاقه خود به خانواده اش است كه با وجود خلافكاري احساس و عاطفه دارد.
سلطاني در پايان صحبت هايش تاكيد كرد: زماني كاراكتر براي مخاطب باور پذير مي شود كه يك شخصيت زنده است و به اين دليل جميل در ميان مردم جا افتاد.
در ادامه مهرداد صديقيان، بازيگر نقش امير حسين در خصوص كارنامه كاري خود عنوان كرد: ذاتا آدم ايده آل گرايي هستم و هنوز به آن جايگاه مورد نظر نرسيدم و به دنبال اهداف بزرگتري هستم.
وي ادامه داد: اطمينان به كارگرداني سيروس مقدم و فرصت براي نمايش بازيگري دليل حضور من در سريال ديوار بود.

صديقيان در خصوص كارگرداني سيروس مقدم اظهار داشت: اعتماد كارگردان به بازيگرانش اجازه اصلاح بازيهايش را مي دهد كه در واقع خودش نقش را كشف كند و اين نكته دليل رمز موفقيت كارهاي مقدم است.
فرشاد گل سفيدي تصويربردار، در خصوص استفاده از شيوه تصويربرداري مقدم عنوان كرد: نزديكي ذهن من با سيروس مقدم تفاهم هاي بسياري را ايجاد كرده است و اين نوع جنس تصاوير اين دوربين ها را دوست دارم.
وي ادامه داد: اين تفكر كه دوربين روي دست شلختگي مي آورد را قبول ندارم و به اين نوع فيلمبرداري به فيلمبردار مربوط است.
در ادامه خشايار موحديان تدوينگر در خصوص اهميت صداگذاري و تدوين گفت: همكاري از پليس جوان تا الان با سيروس مقدم مرا به بلوغ كاري رساند و ايشان از همان ابتدا به صداگذاري و تدوين حساسيت بالايي داشتند.

وي در ادامه افزود: ارزش دادن كارگردان به يك اثر و سخت بودن تدوين اين سريال انگيزه مرا به شدت بيشتر كرد.
در پايان محمدرضا لطفي مجري برنامه در خصوص سريال ديوار خاطرنشان كرد: سريال ديوار از آثار موفق پليسي است كه پس از سالها نكته سنجي توانست يك شخصيت منفي را قهرمان بسازد و اين نشان از سريال سازي كار بلد مقدم است.
وي تاكيد كرد: اين سريال با وجود سفارش ناجا هيچ نشانه از شعاري بودن ندارد و برخلاف اكثر سريال ها شعار نمي دهد و به همين منظور صدا و سيما با توليد اين سريال به برد بالايي رسيده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار