اراک/

در استان مرکزی نشان جغرافیایی فرش دستباف ساروق تدوین می‌شود

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از تهیه و تدوین نشان جغرافیایی فرش دستباف استان مرکزی با نام ساروق به عنوان ارزشمندترین فرش استان مرکزی خبر داد.

صدیقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گفت: بر اساس مصوبه کمیته فرش استان تدوین نشان جغرافیایی فرش دستباف در دستور کار قرار گرفته است که از این پس فرش استان با نشان مخصوص وارد بازار خواهد شد.

وی تصریح کرد: منطقه ساروق از قدمت بسیار بالایی در تولید فرش دستباف برخوردار بوده و از شهرت جهانی برخوردار است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه به دلیل قدمت فرش ساروق گاها مشاهده می‌شود برخی کشورهای خارجی با کپی‌برداری غیر قانونی از نقشه‌های بومی و منحصر به فرد ساروق اقدام به تولید فرش با نام ساروق می‌کنند که تولید این فرش‌ها به دلیل اصل نبودن و پایین بودن کیفیت‌شان ممکن است به شهرت فرش ساروق ضربه بزند.

صدیقی افزود: بر همین اساس کمیته فرش استان مصمم شد به منظور حفاظت از نقشه‌های فرش ساروق و جلوگیری از لطمه خوردن به این فرش نشان جغرافیایی فرش دستباف را در قالب کتاب تهیه و پس از تایید در شرکت ملی فرش کشور در یونسکو به ثبت برساند که اقدام بسیار مثبتی در زمینه حراست از فرش ساروق به شمار می‌رود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.