باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد

فيس‌بوک تنفر‌آميزترين ابزار جاسوسي / چگونه صهيونيست‌ها در اين شبکه نفوذ کرده‌اند؟

فيس‌بوک، شبکه‌اي به اصطلاح اجتماعي است که کاربران زيادي را از سراسر جهان به سمت خود جلب کرده است، اما پشت پرده اين شبکه به اصطلاح اجتماعي چه کساني قرار دارند؟ آيا کاربران مي‌دانند که اطلاعات شخصي آن‌ها در اختيار سازمان‌هاي جاسوسي قرار مي‌گيرند؟

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران؛ جوليان آسانژ موسس وب‌سایت‌ ويکي‌ليکس درباره فيس‌بوک مي‌گويد:

فیسبوک تنفر آمیز‌ترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده ‌است. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیسبوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.

 

آسانژ

 آسانژ در بخش ديگری از مصاحبه خود با «راشا تودی» می‌گويد؛ فیسبوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینهٔ افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. دسترسی این دستگاه‌های اطلاعاتی به اطلاعات ذخیره شده در فیسبوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده‌است.

فيس‌بوک يکي از بزرگ‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي در سراسر دنيا است که بيش از يک ميليارد کاربر دارد. اين شبکه اجتماعي در سال 2004 توسط مارک زوکربرگ دانشجوي دانشگاه هاروارد تاسيس شد.


همواره انتقادات زيادي نسبت به اين شبکه اجتماعي و سوء استفاده‌هاي فيس‌بوک از اطلاعات شخصي کاربران آن شده است.


فيس‌بوک شبکه‌اي ضد اجتماعي

روزنامه اينديپندت، چاپ انگليس، هفته گذشته در گزارشي با عنوان "شبکه ضداجتماعي"، فيس‌بوک را شرکتي "فاسد و رياکار" معرفي کرد. طبق اين گزارش شرکت فيس‌بوک با در‌آمد 175 ميليون يورويي تنها 238هزار دلار پرداخت کرده است. شرکت فيس‌بوک با انتقال بخش‌هاي فروش خود به ايرلند به راحتي از پرداخت ماليات به دولت انگليس سرباز مي‌زند.

بنا بر گزارش اينديپندنت، در حالي‌ که دولت انگليس با کسري بودجه شديدي مواجه است، شرکت‌هاي بزرگ اينترنتي با اينکه سودهاي کلاني با استفاده از آگهي‌هاي اينترنتي در اين کشور کسب مي‌کنند اما تنها مقدار ناچيزي از آن را ماليات مي‌دهند.

جان‌ مان John Mann عضو حزب کارگر و عضو کميته خزانه‌داري انگليس، از پرهيز شرکت‌هاي اينترنتي در پرداخت ماليات به شدت انتقاد کرد و گفت: "اين امر رياکاري و فساد شرکت‌هاي پربازده اينترنتي را مي‌رساند. به گفته مان؛ شرکت‌هايي مانند فيس‌بوک از زيرساخت‌هاي اينترنتي کشورها استفاده‌هاي کلان کرده و هيچ کاري در قبال آن انجام نمي‌دهند.

رابطه مديران ارشد فيس‌بوک با رژيم صهيونيستي

گروه مديريتي يهودي فيس‌بوک

نيويورک تايمز در چاپ 13 مه سال 2009 به نقل از گاردين نوشت: فيس‌بوک توسط مارک زوکربرگ، دانشجوي يهودي دانشگاه هاروارد تاسيس شد.

هنگامي که مارک زوکربرگ، تصميم گرفت تا پروژه فيس‌بوک را به ديگر دانشگاه‌هاي آمريکا گسترش دهد از دوست يهودي خود داستين موزکويچ Dustin Moskovtiz کمک گرفت. موکويتز بعده‌ها معاون‌ اول مهندسي فيس‌بوک شد.


آن‌ها از يک يهودي ديگر نيز کمک گرفتند، پيتر تيل Peter Thiel ، يک سرمايه‌گذار بزرگ آلماني و يکي از موسسان paypal در سال 2004، تيل يکي از اولين سرمايه‌گذاران فيس‌بوک با سرمايه 500هزار دلاري بود.

تيل به عنوان يک يهودي مسلما ترجيح مي‌دهد که با يهوديان همکاري کند. شريک تجاري وي که با هم، شركت paypal راه‌اندازي کردند، ماکس رافائل لوچين، يهودي اوکرايني‌الاصل است.

ديگر يهودياني که با تيل کار مي‌کنند، ديويد ساکس، David Sacks مدير اجرايي اسبق paypal  و George Zachary از Ebay هستند.

 

مارک آندرسونMark Andereessen   موسس netscape در شرکت صهيونيستي Israel Seed Partners نيز سرمايه‌گذاري کرده و يکي از شرکاي نزديک جوناتان مدود Jonathan Medved، يکي از سرمايه‌داران بزرگ صهيونيستي است.

شرلي سندالبرگ يکي ديگر از اعضاي اصلي فيس‌بوک است که قبلا معاون اول فروش و عمليات‌هاي اينترنتي گوگل بود.

او در سال 2008، گوگل را ترک کرد تا نفر دوم فيس‌بوک شود. اين خانم يهودي اکنون مدير ارشد اجرايي فيس‌بوک است. کار وي فروش، بازاريابي، توسعه تجاري، منابع انساني، سياست عمومي فيس‌بوک است و گزارشات خود را مستقيما به مارک زوکربرگ ارائه مي‌کند.

سندلبرگ با يک يهودي ديگري به نام ديويد گلدبرگ ازدواج کرده است که قبلا مسئول بخش موسيقي ياهو بود.

يهودي ديگري که در فيس‌بوک نفوذ دارد جاستين روزنستاين Justin Rosenstein است ، او مهندس ارشد فيس‌بوک است.

البته وي در سال 2008 از فيس‌بوک جدا شد.

رژيم صهيونيستي و فيس‌بوک

روزنامه هاآرتض در سال 2008 نوشت: فيس‌بوک و موسسان گوگل در کنفرانس در ماه مي به سرزمين‌هاي اشغالي خواهند آمد.

سرگي برين surgey Brain يکي از موسسان گوگل، به همراه مارک‌زوکربرگ و رييس ياهو سوزان دکر در پنل روساي تکنولوژي در مركز کنفرانس بين‌المللي برگزار شده در سرزمين‌هاي اشغالي شرکت کردند.

زوکربرگ در شصتمين سالگرد منحوس تاسيس رژيم جعلي صهيونيستي به سرزمين‌هاي اشغالي دعوت شد و با سران صهيونيستي ملاقات کرد.

او در حالي با شيمون پرز ملاقات کرد که وي يک جنايت‌کار جنگي است. او مسئول کشتار بيش از 100 شهروند لبناني در غنا در سال 1996 است.

ديدار شيمون پرز از دفاتر مرکزي فيس‌بوک در آمريکا

در سال 2012 شيمون پرز از دفاتر مرکزي فيس‌بوک در آمريکا ديدن کرد و مورد استقبال گرم زوکربرگ قرار گرفت. در آن‌جا مارک به پرز کمک کرد تا يک صفحه فيس‌بوک بسازد، رييس‌جمهور رژيم صهيونيستي زوکربرگ را به عنوان دوست نخستين خود انتخاب کرد.




الحاق اولين کاربر فيس‌بوک به سرويس اطلاعاتي اسراييل

آري هازيت Arie Hasit 26 ساله شاهد تولد فيس‌بوک بود، او هم‌اتاقي مارک زوکربرگ موسس شبکه اجتماعي فيس‌بوک و يکي از اولين مديران اين شبکه است.

هازيت در فيلادلفيا بزرگ شد، از زمان جواني هميشه آروزي مهاجرت به سرزمين‌هاي اشغالي را در سر مي‌پروراند که دو سال پيش اين امر به واقعيت پيوست. او اکنون عضو واحد سخن گوهاي نيروهاي تهاجمي اسراييل يا IDF‌ است.

کنترل فيس‌بوک توسط سازمان‌هاي جاسوسي

 خبرگزاری آسوشید پرس، به نقل از منابع آگاه در سازمان سیا فاش کرد: این سازمان روزانه بیش از پنج میلیون کاربر فیس بوک و توئیتر را زیر نظر دارد. یکی از خبرنگاران آسوشیتدپرس توانسته با این بخش سیا که مسئول پیگیری مدیاهای مختلف جهان (روزنامه‌ها، رادیوها، اخبارهای محلی، چت‌های اینترنتی و غیره) که انعکاسی از عقاید میباشند، اشنا شود. این پیگیری‌ها که از ساعتهائی قبل از جنگ سرد اغاز شده‌اند، بعد از واقعه 11 سپتامبر مرکزیت یافتند.

این بخش سیا بعد از مشاهده نقش توييتر در بعضی انقلاب‌ها، به شبکه‌های اجتماعی توجه نشان داد. هر روزه صدها تحليل تويیت‌ها (تا 5 میلیون تويیت در روز) و پیام‌های فیس بوک به زبان اصلی را بررسی می‌کنند. نتیجه آن تابلويی است که احساسات منطقه‌ای از جهان و یا کشوری را به اندازه کافی دقیق نشان میدهد. شبکه‌های اجتماعی وسیله‌ای برای پیگیری یک بحران در زمان واقعی نظیر انقلاب‌هاي عربي می‌باشند. این نتیجه‌گیری هر روزه به دفتر باراک اوباما داده شده و او برای بررسی تاثیر مداخلات سیاسی بین المللی خود از آن استفاده میکند.

فيس‌بوک و مسئله حريم خصوصي Privacy

يکي از بزرگ‌ترين مسائلي که در رابطه با فيس‌بوک مطرح مي‌شود سياست‌هاي اين شرکت براي حفظ حريم خصوصي افراد است، مسئله‌اي که تاکنون چندين بار نقض شده است.

روزنامه گاردين در اکتبر امسال با مقاله‌اي با عنوان " آيا وقت آن نرسيده است که فيس‌بوک با کاربران خود کمي رو راست باشد؟" به شدت از سياست‌هاي اين شبکه اجتماعي در حريم خصوصي افراد انتقاد کرد.

بنا به گزارش وال‌استريت‌ژورنال گفته مي‌شود که فيس‌بوک پيام‌هاي محرمانه کاربران را وارسي کرده و پيام‌هاي خصوصي افراد در تايم‌لاين عمومي آن‌ها بدون رضايتشان نمودار مي‌شود.

يکي از کاربران فيس‌بوک به نام Neville Unvalla در هنگام جشن فيس‌بوک به مارک زوکربرگ گفت: مارک، درحالي که فيس بوک زندگي ما را دگرگون ساخته است، تنها چيزي که از تو مي‌خواهم اين است که سياست‌هاي حريم خصوصي خود را تغيير دهيد و به کاربران اجازه دهيد تا به کلي به تمام اطلاعات خودشان کنترل داشته باشند.

بسياري از کاربران فيس‌بوک به سختي مي‌توانند تنظيمات حريم خصوصي خود را تنظيم کنند، زيرا بسيار گيج کننده است، به علاوه فيس‌بوک گاهي اوقات بدون درج آگهي سياست‌هاي حريم خصوصي يا privacy خود را تغيير مي‌دهد بدون اينکه کاربر اطلاعي داشته باشد.

بنا به گفته وال‌استريت ژورنال در سال 2010، اپليکيشن‌هاي فيس‌بوک اطلاعات افراد را به هزاران شرکت تبليغاتي اينترنتي ارسال کرد. اين اپليکيشن‌ها از ارجاع‌کننده HTTP استفاده مي‌کردند که هويت کاربر و دوستان وي را مشخص مي‌کرد.

فيس‌بوک و آثار سوء اجتماعي

از مهم ترین تأثیرات فیس‌بوک که در پرونده‌های طلاق عنوان شده، برقراری ارتباط دوباره یکی از زوجین با کسانی است که قبل از ازدواج ارتباط داشته و روابطشان پایان یافته، ارسال پیام‌های نامناسب و یا گزارش خیانت طرف مقابل از طریق دوستان فرد بوده است. در سال ۲۰۰۹ مطالعه‌ای به همین روش در انگلستان صورت گرفت و مشخص شد که در یک پنجم از دادخواست‌های طلاق به واژه فیس بوک اشاره شده است.

.


نتایج تحقیقات یک سایت انگلیسی نشان می‌دهد که یک سوم موارد درخواست طلاق به دلیل مسائلی است که در فیس بوک رخ می‌دهد.

در تحقیقات جدیدی که توسط دانشکده حقوق مارتی مونیال آمریکا صورت گرفت، نشان می‌دهد که ۸۰ درصد درخواست‌های طلاق به استناد موارد غیراخلاقی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود بوده است. این تحقیقات هم چنین نشان می‌دهد که تنها در کشور آمریکا از هر پنج نفر که طلاق می‌گیرند يک نفر به علت عکس‌ها و پیام‌های غیر اخلاقی و غیر خانوادگی در فیس بوک بوده است.

برچسب ها: فیس ، شبکه ، پرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار